Connect with your social network account
Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.
Moderator: Forumpolisen
azezer
Posts: 14 Joined: 24 Feb 2009, 14:43
Location: Orust
Post
by azezer » 26 Feb 2009, 22:09
haha tack =)
Tolkar jag det rätt då, att om jag har 4 pinnar i kontakten till pumpen och 3 av dom går till jord, så är det fler komponenter som jordar sig genom pumpens jordpunkt.
Nu skall jag bara hitta vart just den punkten är.
Peter Antonsson - Orust
figgesoft
Posts: 1864 Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:
Post
by figgesoft » 26 Feb 2009, 22:19
det är bättre om du mäter med volt (likström) mellan jord på pumpen och chassit, får du mer än 0volt har du ett jordfel på kabeln du mäter på.
ohmmätning utan belastning kan nämligen ge 0 ohm även om där finns jordfel.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
azezer
Posts: 14 Joined: 24 Feb 2009, 14:43
Location: Orust
Post
by azezer » 26 Feb 2009, 23:04
Skall testa det first thing in the morning.
Peter Antonsson - Orust
azezer
Posts: 14 Joined: 24 Feb 2009, 14:43
Location: Orust
Post
by azezer » 28 Feb 2009, 10:32
Jag börjar misstänka att kanske startspärren har fått problem. det borde gå att programmera bort, ska kontakta en verkstad.
Peter Antonsson - Orust
azezer
Posts: 14 Joined: 24 Feb 2009, 14:43
Location: Orust
Post
by azezer » 03 Mar 2009, 18:33
Avläsning gjord på verkstad och fick inte så mycket felkoder, men fick 1 som heter 5D, Ingen motorvarvtalssignal och denna angiven som permanent.
Jag kör på en ny svängjulsgivare och byter denna, renault " volvo " sa att dom haft problem med dessa och hade en ny sensor + ny kontaktdon.
återkommer efter bytet.
Peter Antonsson - Orust