Mekonomenstrålkastare Megane 96
Moderator: Forumpolisen
Mekonomenstrålkastare Megane 96
Eventuellt behöver jag byta strålkastare vänster fram på min Megane 96 (Renault Megane (I), 1.6e, 1996-1999, 66kW/90HP, 1598CC, K7M-702, BA0*).
Hittar på mekonomen att någon av dessa verkar passa:
1. Huvudstrålkastare vänster med inifrån höjdjusterbara strålkastare, Valeo, H1/H1
2. Huvudstrålkastare vänster H4, -02.1999 Valeo
Någon som kan hjälpa mig med vilken jag skall välja? Jag kan justera strålkastaren inifrån i höjd, med tanke på om man har husvagn etc, men den inställningen använder man aldrig.. Kan man lika gärna sätta in strålkastare nummer 2 utan justering inifrån? Vid själva strålkastaren så sitter ju de där två svarta skruvarna annars som vanligt...
Kan man få vägledning av vilken lampa som sitter i nuvarande strålkastare? Är det H1 som sitter där nu kanske man måste välja H1 enligt ovan...
Hittar på mekonomen att någon av dessa verkar passa:
1. Huvudstrålkastare vänster med inifrån höjdjusterbara strålkastare, Valeo, H1/H1
2. Huvudstrålkastare vänster H4, -02.1999 Valeo
Någon som kan hjälpa mig med vilken jag skall välja? Jag kan justera strålkastaren inifrån i höjd, med tanke på om man har husvagn etc, men den inställningen använder man aldrig.. Kan man lika gärna sätta in strålkastare nummer 2 utan justering inifrån? Vid själva strålkastaren så sitter ju de där två svarta skruvarna annars som vanligt...
Kan man få vägledning av vilken lampa som sitter i nuvarande strålkastare? Är det H1 som sitter där nu kanske man måste välja H1 enligt ovan...
Harri Karlsson - Linköping
Renault Megane II Touring 1.9 dCI FAP - 08
ja visst skall du välja den med rätt lampa.
Om man inte kan skillnaden mellan olika lampor så är det så här
Den som det står H1/H1 har 2st lampor som är lika,helljus i en och halvljus i den andra, dvs strålkastaren är uppdelad i två reflektorer.
Vid H4 så sitter det en lampa som sköter både hel och halvljus
Den som det står H1/H1 har 2st lampor som är lika,helljus i en och halvljus i den andra, dvs strålkastaren är uppdelad i två reflektorer.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
OK, tack! Då vet jag nog vad jag ska välja. Det blir H4 varianten i så fall.Tony wrote:ja visst skall du välja den med rätt lampa.
Harri Karlsson - Linköping