Megane coupe 1.6e, ska den låta som en diesel ?
Moderator: Forumpolisen
Megane coupe 1.6e, ska den låta som en diesel ?
Hej, här rammlar mitt första inlägg in. Är nämligen ute och jagar något som kan ersätta min trogna renåfemma. Har sökt väldigt mycket här men inte hittat svar på det jag undrar. Dock en massa andra missljud
Det är så att jag va å provkörde en coupe av årsmodell 98 med den gamla reliken till motor, 1.6e. Allt verkade bra förutom att bilen när den startades upp lät som en diesel. Mina tidigare erfarenehter av sådant brukar vara typ nernötta kammar/tryckare eller spruckna grenrör. Hur mycket ska egentligen 1.6an låta ? Det bästa hade varit om man kunde provlyssna en annan. Men det är ju inte alltid så enkelt fixat tyvärr.
Det är så att jag va å provkörde en coupe av årsmodell 98 med den gamla reliken till motor, 1.6e. Allt verkade bra förutom att bilen när den startades upp lät som en diesel. Mina tidigare erfarenehter av sådant brukar vara typ nernötta kammar/tryckare eller spruckna grenrör. Hur mycket ska egentligen 1.6an låta ? Det bästa hade varit om man kunde provlyssna en annan. Men det är ju inte alltid så enkelt fixat tyvärr.
Cédric Nyberg
Clio 1.4 ´00
Clio 1.4 ´00
Justeras dom med skruv eller shims ? Det lär ju vara något som kanske kan vara eftersatt, det är ju faktiskt inte ett superkul jobb, iaf inte enligt mina erfarenheter av ventiljustering.
Ska försöka ta en titt på denna också om hon som var innan mig i kön inte köper den. Sjukt billig så man blir ju lite misstänksam, men hon lät seriös på telefon i.a.f. , Ska bli intressant att se..
http://www.blocket.se/vi/18843928.htm?ca=11_s
Ska försöka ta en titt på denna också om hon som var innan mig i kön inte köper den. Sjukt billig så man blir ju lite misstänksam, men hon lät seriös på telefon i.a.f. , Ska bli intressant att se..
http://www.blocket.se/vi/18843928.htm?ca=11_s
Cédric Nyberg
Clio 1.4 ´00
Clio 1.4 ´00
Tackar för hjälpen, men det blev en clio 1.4 uthämtad ´99 med 7400 mil på mätaren, ruggigt fräsh. Får väl se om jag återkommer med nya frågor Har renault data på hur servicarna gjorts ?, det finns en klisterlapp från volvo under huven där det står att kamremmen är butt vid ca 5700mil, men det står itne i serviceboken. hm, ska försöka reda ut det och lite andra grejer..
Cédric Nyberg
Clio 1.4 ´00
Clio 1.4 ´00