Hjälp..Renault 5 GTE års 1988 Svårstartad????
Moderator: Forumpolisen
Tjena!
Har en Renault 5 GTE och ibland startar den sen kan den bara vara helt död nästa gång jag ska starta den fast startmotorn går som den ska men den vill bara inte starta och soppa pumpen låter när man vrider på tändningen... Sen kan den vitryka när man inte får i gång den, höll på i 20 minuter i går och kanske 5 min i dag..
Nån som vet vad de kan vara för fel??
Tacksam för alla svar.
Mvh//Henke
Har en Renault 5 GTE och ibland startar den sen kan den bara vara helt död nästa gång jag ska starta den fast startmotorn går som den ska men den vill bara inte starta och soppa pumpen låter när man vrider på tändningen... Sen kan den vitryka när man inte får i gång den, höll på i 20 minuter i går och kanske 5 min i dag..
Nån som vet vad de kan vara för fel??
Tacksam för alla svar.
Mvh//Henke
Henrik Jönsson
Audi A6 Avant Allroad 2,7 Biturbo.
Nä vart sitter den?
Sitter det en kabel på den som går in i typ fördelarlocket?
Sitter det en kabel på den som går in i typ fördelarlocket?
Henrik Jönsson
Okej tackar..
Var och köpte en tändmodul och ska montera den imorgon och se om den vill starta lättare då.
Mvh//Henke
Var och köpte en tändmodul och ska montera den imorgon och se om den vill starta lättare då.
Mvh//Henke
Henrik Jönsson
Re: Hjälp..Renault 5 GTE års 1988 Svårstartad????
Den funkar fortfarande inte och jag har bytt tändmodulen.. Håller på bli galen på bilen nu och hittar inte säkringarna, vart sitter dom??
Mvh//Henke
Mvh//Henke
Henrik Jönsson
Jo jag hittade den, men bilen startar fortfarande inte i bland efter jag har bytt tändmodulen och vet inte vart jag ska börja leta nu:(
Henrik Jönsson
Nä de har jag iof inte gjort men tog bort fördelarlocket och gjorde rent men blev ingen skillnad,ska köpa nya tändkablar + fördelare och sånt och se om de blir bättre.
Henrik Jönsson
dvs den tänder inte.. är det oberoende om motorn är varm lr kall.. ???Henke_84 wrote:Men startmotorn går ju runt och de luktar bensin när den inte startar..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen