Byte av bränslefilter på Renault Laguna kombi -02
Moderator: Forumpolisen
Byte av bränslefilter på Renault Laguna kombi -02
Hej vänner!
Jag måste förmodligen byta bränslefilter till min Renault Laguna Kombi -02. Någon som har erfarenhet och kan förklara lite snabbt vart det sitter och hur krångligt det är?
Tackar!
Jag måste förmodligen byta bränslefilter till min Renault Laguna Kombi -02. Någon som har erfarenhet och kan förklara lite snabbt vart det sitter och hur krångligt det är?
Tackar!
Björn Jansson, Köpmanholmen
Är inte någon expert på Laguna men filtret brukar synas och det brukar sitta framför tanken. På vissa årsmodeller av clio så sitter det i tanken och byts vid 12000 mil... kanske är nått liknande på laguna?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
ja men han som svarade i tråden att det sitter i tanken, tror jag mer påMr F wrote:Hmm.....nu när jag pratade med min granne som är bilmekaniker så var han säker på att bränslefiltret sitter bakom tanken. Jaja, slutar väl med att man får lämna in den på verkstaden. Känns bara lite onödigt. Är det ingen som verkligen själv har lyckats byta?
(Renault cotech), och hur svårt är det att kolla att det INTE finns något filter BAKOM tanken.. titta under bilen...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Byte av bränslefilter på Renault Laguna kombi -02
Varför måste du "förmodligen det" ? Det finn 4 utföranden beroende på modell + diesel/bensin.... Har du bensinare finns ingen anledning att byta... om du inte hällt grus eller dyligt i tanken... eller att bilen rullat 30000milMr F wrote:Hej vänner!
Tackar!
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Re: Byte av bränslefilter på Renault Laguna kombi -02
Du vet hur det funkar. Man frågar den man tror kan mest om bilar i vänskapskretsenchh wrote:Varför måste du "förmodligen det" ? Det finn 4 utföranden beroende på modell + diesel/bensin.... Har du bensinare finns ingen anledning att byta... om du inte hällt grus eller dyligt i tanken... eller att bilen rullat 30000milMr F wrote:Hej vänner!
Tackar!
"Jamen det är ju bränslefiltret, bara att byta"
Hursomhelst, ska lämna in den på service nästa vecka med tanke på att STOP-lampan börjat lysa.
Kör jag över 100 och släpper gasen försiktigt så hackar bilen. Gasar jag sedan på lite så hackar den ytterligare lite. Acc från 0-100 funkar bra. Att hålla jämn gas vid 110 funkar också bra.
Detta hackande har pågått i ca 2 månader. I förrgår så började även STOP-lampan att lysa. Inte bra.
Detta hackande har pågått i ca 2 månader. I förrgår så började även STOP-lampan att lysa. Inte bra.