Död R19 TXE -92
Moderator: Forumpolisen
Död R19 TXE -92
Som en försiktighetsåtgärd lyfter jag av pluskablarna på bilen när den står i garaget under renoveringen av bilen . nu skulle då en annan person köra ut bilen från garaget och missa då att lägga på den ena av dom två pluskablarna . det som hände enligt han var att det klicka bara till sen hände inget mer . det som jag snabbt kunnat komma fram till är att det surrar inget från bränslepumpen samt att stiften är torra + att jag har ingen gnista . hur är det med fjärrlåset som sitter i bilarna . är det bara ett fjärrlås eller även en startspärr . tänkte ifall den kommit i otackt. så nu sitter man här med en bil som nästan är helt klar för besiktning & nån annan klantar till det . grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Eddie Rudolfsson
-
Ingen startspärr på -92a.. Kolla reläerna på innerskärmen på förarsidan och alla säkringar.. Kolla också jordpunkterna mellan chassi och motor samt mellan chassi och vxllåda..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
allt verkar funka kanon utom just gnista & bränsle . tog isär boxen för att kolla lite men den såg fin ut . för visst ska man höra pumpen vid nyckelpåvridning. tills den byggt upp rätt tryck . jag lurar på om effektdornet har fått sej en smäll . men då borde ju den bli sur iallafall . men inte ens det .viklet av alla relä är till bränslepumpen ????? så man kan börja felsöka . har även mätt fram ström till tändspolen.
Eddie Rudolfsson
1. Kolla säkringar.
2. Kolla signal på tändlägesgivaren.
2. Kolla signal på tändlägesgivaren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem