Död R19 TXE -92

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
rnr

Död R19 TXE -92

Post by rnr »

Som en försiktighetsåtgärd lyfter jag av pluskablarna på bilen när den står i garaget under renoveringen av bilen . nu skulle då en annan person köra ut bilen från garaget och missa då att lägga på den ena av dom två pluskablarna . det som hände enligt han var att det klicka bara till sen hände inget mer . det som jag snabbt kunnat komma fram till är att det surrar inget från bränslepumpen samt att stiften är torra + att jag har ingen gnista . hur är det med fjärrlåset som sitter i bilarna . är det bara ett fjärrlås eller även en startspärr . tänkte ifall den kommit i otackt. så nu sitter man här med en bil som nästan är helt klar för besiktning & nån annan klantar till det . grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Eddie Rudolfsson
rscliosport

Post by rscliosport »

går det att låsa med knappen på nyckelen? kan vara startspärr på bilen prova låsa låsa upp om det går...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Ingen startspärr på -92a.. Kolla reläerna på innerskärmen på förarsidan och alla säkringar.. Kolla också jordpunkterna mellan chassi och motor samt mellan chassi och vxllåda..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
rnr

Post by rnr »

allt verkar funka kanon utom just gnista & bränsle . tog isär boxen för att kolla lite men den såg fin ut . för visst ska man höra pumpen vid nyckelpåvridning. tills den byggt upp rätt tryck . jag lurar på om effektdornet har fått sej en smäll . men då borde ju den bli sur iallafall . men inte ens det .viklet av alla relä är till bränslepumpen ????? så man kan börja felsöka . har även mätt fram ström till tändspolen.
Eddie Rudolfsson
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

1. Kolla säkringar.
2. Kolla signal på tändlägesgivaren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
tak256

r19

Post by tak256 »

om man provat att starta utan den kabeln så brinner styrboxen ta ur krets kortet och kolla brukar gå att laga dom
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
rnr

Post by rnr »

jag får ta isär boxen en gång till samt kolla baksidan kan ju synas där bättre kanske . men det kan ju även vara inne i en krets som inte syns . men den luktar inte bränt iallafall .
Eddie Rudolfsson
rnr

Post by rnr »

ja då hitta man en bränd ledning i boxen . har nu fixat denna men det måste finnas fler saker som är fel . för den är lika död som tidigare .
Eddie Rudolfsson
rnr

Post by rnr »

Jippi den lever igen . hitta en gammal diod i lådan så den byttes sen blev det en liten sladd istället för den avbrända banan . vipps så starta den som vanligt . tack för alla tips .
Eddie Rudolfsson
Post Reply