Ryckig gång/tomgång Clio
Moderator: Forumpolisen
Ryckig gång/tomgång Clio
PROBLEM Clio 1,8 F3P motor!!! Bilen går ojämnt och ryckigt och dippar på tomgång vid fuktig väderlek. När bilen blivit lite varmare så slutar problemen. På tomgång så är den lite låg och kan dippa ner lite grann men den varvar bra och utan problem. När man sen ska iväg så hostar och spottar den, går inte på alla känns det som. Om man finlirar lite med gasen och håller den jämn så kan det gå bra. Också om man försöker hålla upp varven lite grann så går den bra. Men vid normal körning så ser man ut som en idiot när man hoppar och skuttar fram. Problemen framkommer endast vid blöt och fuktig väderlek.
Har suttit och läst dom flesta trådarna jag kunde hitta om Clio men inget kändes som om det riktigt passade in.
Har suttit och läst dom flesta trådarna jag kunde hitta om Clio men inget kändes som om det riktigt passade in.
Christoffer Jonsson - Clio Baccara -92
Alla kablar, fördelarlock, kontaktstycken är kollade. Jag börjar bli lur på att det kan vara spjällägesgivare som kan ha fått sig en dusch. Eller så är det nåt helt annat. Det konstiga är att den går finfint utan belastning. Så fort jag ska ge mig iväg så lägger den av.
Bränslefilter. Hur gammalt är det?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
sitter oftast precis framför bakaxeln på samma sida som tanklocket.
www.autofrance.se har nya filter om du inte handlar på bilnilsson, meknomen eller liknande.
www.autofrance.se har nya filter om du inte handlar på bilnilsson, meknomen eller liknande.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Vädret här uppe har stabiliserats något och det är inte lika fuktigt i luften och nu går bilen utan problem. Ställde in den i mitt varmgarage efter diverse städande och ställde en 5kw elbjörn att blåsa mot motorn hela natten och det verkar ha torkat ur eventuell fukt som verkar ha orsakat problemet . Får se om det kommer tillbaka nästa gång det blir skitväder. Nu ska jag gå meka med min chevelle så man har nåt riktigt att köra i sommar