Clio Sport 2.0

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Moose
Posts: 3
Joined: 23 Mar 2008, 16:25
Location: Stockholm

Clio Sport 2.0

Post by Moose »

Hej!

Hade tänkt köpa en Renault Clio sport 2.0 -01. Dom ja har hittat ligger runt 7 - 10k mil och i pris 60 - 80k . Då jag själv inte har någon koll alls på "nyare" bilar eller just Renault. Så vet jag inte riktigt vad man ska kolla efter eller om dom har något "clio fel" som brukar spöka? . Min mor hade en clio 1.2 -03 den hade problem med elektroniken. Men de var allt .

Alla tips och svar är mer än välkommna.
Johan Lindekrantz
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Tycker att Sporten är mer välbyggd än de vanliga, själv har jag inte haft några problem alls. Kolla bakdämparna och vattenpumpen kan börja väsnas har jag hört.

Hade mer och komma med för några år sedan innan jag köpte min, då var man påläst. Nu är det svårare, dels pga så få fel...

Köp min vettja! :D :wink:
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Moose
Posts: 3
Joined: 23 Mar 2008, 16:25
Location: Stockholm

Post by Moose »

Aha ok då vet jag lite mer hur de ligger till :) .

Varför ska du sälja ?
Johan Lindekrantz
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Säljer för att jag behöver en billigare större bruksbil typ volvo 855. Och sen köpa en billigare busbil.

Annons:
http://www.blocket.se/vi/15530977.htm?ca=9_s
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Är somsagt inte så mycket specifika fel på just sporten. men förutom de Joel har sagt så är det:
*Ratten Skinnet / alkantran lossnar
*Lekage från gummilist till baklucka ( tror att de som hade detta problem åtgärdades när de var nya)
*Skivor bak (dessa är dock inte så dyra)

Övrigt att tänka på är att den skall vara kamremsbytt (5 år 12000 mil, utomlands så är det tydligen 6000 mil på sporten men inte i sverige.... konstigt)
Även jag har en tillsalu :D
http://www.blocket.se/vi/15613739.htm?ca=11_s

Jag säljer för att kunna bygga en veteranbus renault 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Moose
Posts: 3
Joined: 23 Mar 2008, 16:25
Location: Stockholm

Post by Moose »

halloj!

Det jag har fått höra ang just Clio sport är de är riktigt dyr service kostnad . Något runt 10 - 17 tusen för den "stor" servicen. Är de något som stämmer ?

/Johan.
Johan Lindekrantz
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Moose wrote:halloj!

Det jag har fått höra ang just Clio sport är de är riktigt dyr service kostnad . Något runt 10 - 17 tusen för den "stor" servicen. Är de något som stämmer ?

/Johan.
Använd den förträffliga sökfunktionen och sök t.ex på "sport AND kamrem" .
Då borde du hitta lite info. 8)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

somsagt sök
När jag frågade efter kamremsservice priser så låg de på mellan 10 000 och 22 000 :shock:
Men det går att få billigare än 10 000 denna service utföres var 5te år eller 12 000 mil så det är inte så ofta... de andra servicarna är inte så fasligt dyra.
Men vad jag har förstått så är de flesta GTI bilars kamremsservicar nästan lika dyra.... det kostar att ligga på topp :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply