Clio Sport 2.0
Moderator: Forumpolisen
Clio Sport 2.0
Hej!
Hade tänkt köpa en Renault Clio sport 2.0 -01. Dom ja har hittat ligger runt 7 - 10k mil och i pris 60 - 80k . Då jag själv inte har någon koll alls på "nyare" bilar eller just Renault. Så vet jag inte riktigt vad man ska kolla efter eller om dom har något "clio fel" som brukar spöka? . Min mor hade en clio 1.2 -03 den hade problem med elektroniken. Men de var allt .
Alla tips och svar är mer än välkommna.
Hade tänkt köpa en Renault Clio sport 2.0 -01. Dom ja har hittat ligger runt 7 - 10k mil och i pris 60 - 80k . Då jag själv inte har någon koll alls på "nyare" bilar eller just Renault. Så vet jag inte riktigt vad man ska kolla efter eller om dom har något "clio fel" som brukar spöka? . Min mor hade en clio 1.2 -03 den hade problem med elektroniken. Men de var allt .
Alla tips och svar är mer än välkommna.
Johan Lindekrantz
- Jolle_Pborn
Tycker att Sporten är mer välbyggd än de vanliga, själv har jag inte haft några problem alls. Kolla bakdämparna och vattenpumpen kan börja väsnas har jag hört.
Hade mer och komma med för några år sedan innan jag köpte min, då var man påläst. Nu är det svårare, dels pga så få fel...
Köp min vettja!

Hade mer och komma med för några år sedan innan jag köpte min, då var man påläst. Nu är det svårare, dels pga så få fel...
Köp min vettja!

Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
- Jolle_Pborn
Säljer för att jag behöver en billigare större bruksbil typ volvo 855. Och sen köpa en billigare busbil.
Annons:
http://www.blocket.se/vi/15530977.htm?ca=9_s
Annons:
http://www.blocket.se/vi/15530977.htm?ca=9_s
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Är somsagt inte så mycket specifika fel på just sporten. men förutom de Joel har sagt så är det:
*Ratten Skinnet / alkantran lossnar
*Lekage från gummilist till baklucka ( tror att de som hade detta problem åtgärdades när de var nya)
*Skivor bak (dessa är dock inte så dyra)
Övrigt att tänka på är att den skall vara kamremsbytt (5 år 12000 mil, utomlands så är det tydligen 6000 mil på sporten men inte i sverige.... konstigt)
Även jag har en tillsalu
http://www.blocket.se/vi/15613739.htm?ca=11_s
Jag säljer för att kunna bygga en veteranbus renault
*Ratten Skinnet / alkantran lossnar
*Lekage från gummilist till baklucka ( tror att de som hade detta problem åtgärdades när de var nya)
*Skivor bak (dessa är dock inte så dyra)
Övrigt att tänka på är att den skall vara kamremsbytt (5 år 12000 mil, utomlands så är det tydligen 6000 mil på sporten men inte i sverige.... konstigt)
Även jag har en tillsalu

http://www.blocket.se/vi/15613739.htm?ca=11_s
Jag säljer för att kunna bygga en veteranbus renault

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

somsagt sök
När jag frågade efter kamremsservice priser så låg de på mellan 10 000 och 22 000
Men det går att få billigare än 10 000 denna service utföres var 5te år eller 12 000 mil så det är inte så ofta... de andra servicarna är inte så fasligt dyra.
Men vad jag har förstått så är de flesta GTI bilars kamremsservicar nästan lika dyra.... det kostar att ligga på topp
När jag frågade efter kamremsservice priser så låg de på mellan 10 000 och 22 000

Men det går att få billigare än 10 000 denna service utföres var 5te år eller 12 000 mil så det är inte så ofta... de andra servicarna är inte så fasligt dyra.
Men vad jag har förstått så är de flesta GTI bilars kamremsservicar nästan lika dyra.... det kostar att ligga på topp

Magnus Janard - Segeltorp #561