Krånglande Megane 2,0 Coupé
Moderator: Forumpolisen
Krånglande Megane 2,0 Coupé
Hej!
Fler och fler problem dyker upp på min Megane 2,0 coupe 97:a.
Se om de finns nån som kan hjälpa mig.
Började med för ett par dagar sen att jag inte fick ur startspärren.
Kör nu med nödkoden. Förmodligen är de väl mottagaren som sagt sitt
eller kan de vara nåt annat? För de är inga ärgningar eller nåt på mottagaren så den ser himla fin ut. Alla nycklar har jag bytt batteri i och dom lyser så fint när man trycker på knappen.
Sen andra problemet som dök upp igår. Bilen startade med bluddrade lite sen bara dog den. Dröjde nån minut innan jag fick igång den. Sen dog den ett par ggr till när jag körde innan den hade fått upp temperatur.
Vad kan de vara som knasar?
Kan de vara nåt sammanband mellan startspärrsproblemet och att bilen dör?
Sen tredje problemet. Idag när jag åkte till jobbet så blev de kallt i kupen vid lite långsammare farter. Stannade och kollade under huven. Såg att de inte var nån kylarvätska kvar i behållaren och att de var blött vid
termostathuset tror jag de heter (sitter på högersida högt upp på motorn).
Vanligt problem att de läcker ut där?
Så de var min problem. Hoppas de finns nån som har svar på dom.
Fler och fler problem dyker upp på min Megane 2,0 coupe 97:a.
Se om de finns nån som kan hjälpa mig.
Började med för ett par dagar sen att jag inte fick ur startspärren.
Kör nu med nödkoden. Förmodligen är de väl mottagaren som sagt sitt
eller kan de vara nåt annat? För de är inga ärgningar eller nåt på mottagaren så den ser himla fin ut. Alla nycklar har jag bytt batteri i och dom lyser så fint när man trycker på knappen.
Sen andra problemet som dök upp igår. Bilen startade med bluddrade lite sen bara dog den. Dröjde nån minut innan jag fick igång den. Sen dog den ett par ggr till när jag körde innan den hade fått upp temperatur.
Vad kan de vara som knasar?
Kan de vara nåt sammanband mellan startspärrsproblemet och att bilen dör?
Sen tredje problemet. Idag när jag åkte till jobbet så blev de kallt i kupen vid lite långsammare farter. Stannade och kollade under huven. Såg att de inte var nån kylarvätska kvar i behållaren och att de var blött vid
termostathuset tror jag de heter (sitter på högersida högt upp på motorn).
Vanligt problem att de läcker ut där?
Så de var min problem. Hoppas de finns nån som har svar på dom.
Adam
Lyfter min tråd lite...
Var idag på skroten och testade ett par olika startspärrsmottagare då min inte funkar, men ingen ville fungera med min nyckel. Måste man koda om nyckeln eller nåt när man byter startspärrsmottagaren? Alla nycklar har nytt batteri och lyser fint när man trycker på dom.
Behöver verkligen lite tips.. Blir lite jobbigt att alltid slå in koden när man ska iväg.
Sen till mitt andra problem. Idag slutade kupefläkten att funka. Vad kan ha hänt? Har kollat säkring den var hel. Om de är fläkten som pajjat. Är de svårt att byta den?
Var idag på skroten och testade ett par olika startspärrsmottagare då min inte funkar, men ingen ville fungera med min nyckel. Måste man koda om nyckeln eller nåt när man byter startspärrsmottagaren? Alla nycklar har nytt batteri och lyser fint när man trycker på dom.
Behöver verkligen lite tips.. Blir lite jobbigt att alltid slå in koden när man ska iväg.
Sen till mitt andra problem. Idag slutade kupefläkten att funka. Vad kan ha hänt? Har kollat säkring den var hel. Om de är fläkten som pajjat. Är de svårt att byta den?
Adam
Har du provat att recynkronisera nycklarna med bilen?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Temosathuset är vanligt förekommande läckage -97. komposithus(plast!) istället för metal. termostathuset slårsig med tiden och blir skevt= otät.
Kupefläkten sitter på förarsidan under dopplisten nedanför vindruntan. Jag har byt två gånger, tar mig 45 minuter att byta (första gången tog det 1.5 timme!). det är inte svårt att byta, bara trångt att få ut fläkten.
Lycka till.
Kupefläkten sitter på förarsidan under dopplisten nedanför vindruntan. Jag har byt två gånger, tar mig 45 minuter att byta (första gången tog det 1.5 timme!). det är inte svårt att byta, bara trångt att få ut fläkten.
Lycka till.
Erik Sahlin - Uppsala
Megane cc 2,0 8v -97
BF95 84kw/165nm
E85 96kw/187+nm
Megane cc 2,0 8v -97
BF95 84kw/165nm
E85 96kw/187+nm