Kamremsbyte senic 01 1,6
Moderator: Forumpolisen
Kamremsbyte senic 01 1,6
Jag håller på att byta kamrem på min senic 1,6 med dubbla kamaxlar,
Vad jag förstår av verkstads handboken så ska man kunna låsa fast veven med bulten som man skruvar in i blocket, men på min värkar den bra gå mot en stoppklack, men man kan vrida den tillbaka.
Ska det vara så?
Finns det något noll läges märke på svänghjulet så man kan kolla att allt stämmer?
På min så har jag det lösa vevaxeldrevet så där finns det igen märkning,så man känner sig lite osäker att man gör rätt.
Vad jag förstår av verkstads handboken så ska man kunna låsa fast veven med bulten som man skruvar in i blocket, men på min värkar den bra gå mot en stoppklack, men man kan vrida den tillbaka.
Ska det vara så?
Finns det något noll läges märke på svänghjulet så man kan kolla att allt stämmer?
På min så har jag det lösa vevaxeldrevet så där finns det igen märkning,så man känner sig lite osäker att man gör rätt.
Mikael Andersson
Hej! Har du specialverktyget monterat i den demonterande pluggen så är det bara att veven skall ligga emot det.
Det går att vrida veven bakläges men det skall du inte göra.
Har du specialverktyget monterat till kammarna??
Det finns ingen märkning på dreven.
Det finns ingen nolla på svänghjulet.
Det går att vrida veven bakläges men det skall du inte göra.
Har du specialverktyget monterat till kammarna??
Det finns ingen märkning på dreven.
Det finns ingen nolla på svänghjulet.
Mats Fredriksson Ort Värnamo
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
annars kan du skruva ur tändstiftet närmst kamremen och släppa ner en lång svetstråd och sen vevar du upp kolven tills den är i ÖD sen markerar du det på svetstråden med en penna i linje med gjutningen på insuget det fungerar åxå då ser du om veven har rört sig...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867