Renaultdocktor
Moderator: Forumpolisen
Renaultdocktor
Hej alla renaultägare var finner jag en elektronikkunnig renaultkännare i norra storstockholm. Jag har en Laguna RXE 98 med startproblem troligen startspärren behöver diskutera med en kunnig i ämnet
Björn Gunnarsson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
om du beskriver dina problem noggrant här på forumet så kanske du kan få svar från hela landet?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Tack för era snabba svar. Mitt problem med bilen är att ibland så funkar allt som det skall men man vet alldrig när det jäklas och då visar det sig så att allt verkar fungera motorn spruttar till men startar ej och i högtalaren sägs att det är ett codfel använd nyckel,och efter att ha låst och öppnat några gånger, så försöker jag igen men iget förändras .Kan få hålla på ett tag och rätt som det är startar BETTAN .Nästa gång så återkommer problemet eller ej man kan alldrig vara säker. Jag har nu lagt enligt bilen talade instruktioner in coden och skall se om det hjälper. Senast detta gjordes så försvann felet i ett par år konstigt va.
Var sitter den så omtalade krockknappen som man kan återställa ?
Vilket fantastiskt forum bra gjort grabbar.
Var sitter den så omtalade krockknappen som man kan återställa ?
Vilket fantastiskt forum bra gjort grabbar.
Björn Gunnarsson
Det sitter en svart gummiknapp i regionen torpedvägg och bromsservo.
Tryck ned knappen för att återställa.
Tryck ned knappen för att återställa.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Sitter garanterat en fläta mellan motorblock/topp och torpedväggen. Sedan finns det troligen en till vid växellådan ner till ramen. Antingen är den en flätat metallkabel eller så är den en inplastad flertrådad kabel.
Minns inte riktigt och din är ju lite äldre än den jag hade. Sk-t, minnet är flyktigt...
Tror dock inte att ditt problem är relaterat till detta, utan till själva startspärrsfunktionen. Om nu bara har problem någon gång vartannat år så är det lite lättare att leva med
Minns inte riktigt och din är ju lite äldre än den jag hade. Sk-t, minnet är flyktigt...
Tror dock inte att ditt problem är relaterat till detta, utan till själva startspärrsfunktionen. Om nu bara har problem någon gång vartannat år så är det lite lättare att leva med
___
Då är det nog samma, de punkterna är det på r19 och clio I också iafStymie wrote:Sitter garanterat en fläta mellan motorblock/topp och torpedväggen. Sedan finns det troligen en till vid växellådan ner till ramen. Antingen är den en flätat metallkabel eller så är den en inplastad flertrådad kabel.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm