Rétromobile 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Låter som en bra idé. verkar som vårt gäng skall åka den andra helgen men inget är bestämmt ännu
Men om vi alla åker samma helg så föreslår jag att vi gör som förra året d.v.s. käkar tilsammans på L'Atelier
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Om det blir någon resa för mig, så vill jag gärna åka första helgen som sist gång.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

kommer att åka första helgen och är sugen på att åkja lite tidigare för att gå på nått bilmuseeum... vet ni om några bra?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

8)
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Ta en titt på utställningen om Jean Rédélé på L'Atelier.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Cherie wrote:8)
rekomenderar du något :?:

Till látelier skall amn ju men finns det något mer (behöver inte vara endast renault :shock: )

Föresten Johan skall vi käka på l´atelier precis som förra året? vill du fixa ?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

mange wrote:
Cherie wrote:8)
rekomenderar du något :?:

Till látelier skall amn ju men finns det något mer (behöver inte vara endast renault :shock: )

Föresten Johan skall vi käka på l´atelier precis som förra året? vill du fixa ?
Det är lätt att boka bord på L'Atelier. Bara att titta på deras hemsida.
De förstår engelska.
http://www.atelier.renault.com/atelierr ... table.aspx
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Om bord bokas vill någon mer vara med ?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Djet
Posts: 79
Joined: 17 Feb 2006, 16:50
Location: Hudiksvall

Post by Djet »

mange wrote:Om bord bokas vill någon mer vara med ?
Om jag åker är jag intresserad.

Bara jag kunde ta och bestämma mig för hur jag ska ha det. Är väldigt sugen på att åka men har lite svårt att prioritera vilka Frankrikeresor jag ska göra i år. En är redan inbokad förutom Retromobile.

Ska ta och bestämma mig inom några dar.
Mårten Björs, Hudiksvall
Medlem 1662
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

mange wrote:
Cherie wrote:8)
rekomenderar du något :?:



boulevard de Clichy [smilie=blush2.gif]
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:kommer att åka första helgen och är sugen på att åkja lite tidigare för att gå på nått bilmuseeum... vet ni om några bra?
Club AutoPassion Café.
Bar, cocktail, restaurant. Mycket nära Retromobile och Porte De Versailles. Har ej käkat där, men såg att det dom bar in till gästerna såg mycket läckert ut. Kanske ett alternativ till L´atélier om man ändå är i krokarna.
Klart sevärt i alla fall, å ni kan väl bara ta en öl för att få se inredningen. Det är det värt.

Image
Adressen.

Image
Utsidan. Gångavstånd från Retro, hpl Porte De Orleans med métro.

Image
Bild från insidan. Finns bla gammal Renault F1 motor plus lite annat jox. Recarostolar som barstolar.

Annat sevärt är bla på Rue des Halles (i början) finns det en modellbilsaffär som heter AutoMoto (tror jag). Där finns det bilar bilar bilar och en del böcker. Det är vad jag kommer på just nu. Men nåt får man ju spara om det blir en grön tripp nån gång i en vit bil :lol: :lol: :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

bra med lite förslag autopassion var vi nära att gå till förra året men vi var inte ensamma om man säger så :D så det blev ett annat hak (med väldigt god mat) i närheten av retron
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

japp så var resan bokad :D vi blev 8 personer 8) åker på torsdagen och hempå söndagen. planen är att på fredagen gå på renaults museum i billancort (hade för mig att de rivit detta med det stod på deras hemsida att de hadde öppet så jag har mailat så får vi se)
Lördagen blir retron samt l´atilier på kvällen och på söndagen så åker vi hem :D skrik till om någon vill hänga med på någon aktivitet
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:japp så var resan bokad :D vi blev 8 personer 8) åker på torsdagen och hempå söndagen. planen är att på fredagen gå på renaults museum i billancort (hade för mig att de rivit detta med det stod på deras hemsida att de hadde öppet så jag har mailat så får vi se)
Lördagen blir retron samt l´atilier på kvällen och på söndagen så åker vi hem :D skrik till om någon vill hänga med på någon aktivitet
Sköj! Är det samma gäng som förra gången får ni nog trevligt. Vad är du på jakt efter för prylar till bilsamlingen den här gången? Snubblar du över en växelspaksknopp till en Floride så kanske du kan sälja den med förtjänst till mig :wink: Jag är ju så okunnig att jag skulle köpa vad som helst :shock: Kanske tom en golfboll :lol:
Ha det så trevligt!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Vad roligt att det blir en resa! Och qul att det blir ett gäng på 8 pers.
Paris är alltid en stad som är underbar att vistas i. Höst, vår sommar eller vinter - spelar ingen roll, det är helt super att komma dit helt enkelt. 8)
Förutom retro
Trevligt att ni skall till L´atélier.
Där har de i alla fall en av de godaste och mest spännande desserterna i hela Paris, mmmm
Tror att de även kommer att visa upp R28:an där, vilket kan vara intressant. Ta gärna bilder och släng in här på tråden när du kommer hem så att vi F1 entusiaster kan få sukta lite... [smilie=helmet.gif]
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply