Extraktorgrenrör
Moderator: Forumpolisen
Extraktorgrenrör
tjabba!!
Försöker få tag på ett extraktorgrenrör till min bil!!
Det e en Clio sport 2,0 -01. Har kollat på K-tec så om nån vet någon annan hemsida så hade ju det vart kalas.
Mvh Mackan P[/b]
Försöker få tag på ett extraktorgrenrör till min bil!!
Det e en Clio sport 2,0 -01. Har kollat på K-tec så om nån vet någon annan hemsida så hade ju det vart kalas.
Mvh Mackan P[/b]
Marcus Pettersson
Original grenrör är inte dåligt utformat så jag tror inte att du vinner så mycket effekt på ett extraktorgrenrör. men om du skall löpa hela linan ut med trimmning så kan du bortse från mitt inlägg
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
182'ans rör som bl.a. K-Tec rekommenderar ger enligt vad jag läst lite mer effekt i mellanregistret och toppeffekten vid lite lägre varv än 172'ans rör. Men det rör sig bara om enstaka hk, kanske 3hk ökning. Det har 4-2-1 konfiguration jmfrt med 172'ans 4-1.
Byte av endast avgasgrenrör på ClioSporten är en modifiering som ger väldigt lite pang för pengarna IMHO.
Bilden stulen från K-Tec
Byte av endast avgasgrenrör på ClioSporten är en modifiering som ger väldigt lite pang för pengarna IMHO.
Bilden stulen från K-Tec
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Flödet är nog ganska mycket större på det 4-2-1 röret. Primärrören är 40mm invändigt.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
sik wrote:turbokittet
Då säger jag bara, akta lådan! Den tål inte mycket stryk. Har läst runt på engelska forum och många har haft ras. Kan bero på att de har kört på låga varv. Men håller men sig uppåt 5000-8000rpm så skonas lådan betydligt. Att börja ladda vid 2500rpm blir som en stenkross
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Annars finns ju alltid detta alternativet:sik wrote: Finns ju quife som val vid ett sånt bygge..
http://www.firmalarsdavidsson.se/
/Robert Blixt Enköping
Medlem nr: 70
Laguna GT Touring -06 205hk...
Kangoo 1,4 -00
Doffe Gordini-62
Medlem nr: 70
Laguna GT Touring -06 205hk...
Kangoo 1,4 -00
Doffe Gordini-62