någon som har sätt ett kompressor bygge på en f7p/f7r motor i en clio? för mig verkar det helt omöjligt vad det gäller plats med mera? men det vore som sagt lite halv roligt med en kompressor på
Tumic wrote:någon som har sätt ett kompressor bygge på en f7p/f7r motor i en clio? för mig verkar det helt omöjligt vad det gäller plats med mera? men det vore som sagt lite halv roligt med en kompressor på
Jag har inte sett något, men man lär ju få fixa nytt fäste för generator, plockar man dessutom bort servot i den vevan borde man kunna få in en kompressor där.. Sen handlar det mest om att få kall luft in i kompressorn och sen vidare till insuget
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
låter hur ballt som helst...
men som sagt skulle jag vilja se någon svensk reggad renault med detta på sen höra dennes kommentar om allt...
Men klart frästande!!
Emilios Silverörn, Renault Laguna 1.8 Touring-01
Renault clio 2.0 sport-02
kommer det att vara svårt att sätta på en Clio 2.0 sport?
Ska nog sälja min laguna och köpa mig en laguna 2.0t så det händer något. Tror du det kitet passar den bilen?
Emilios Silverörn, Renault Laguna 1.8 Touring-01
Renault clio 2.0 sport-02
jag har som sagt bara kompressorn. fästen osv får man bygga själv.
dvs, dem ska gå att bulta på, på det mesta.
2.0T motorn är mer lämpad för högre laddtryck än en standardmotor, eftersom den har lägre komp (8:1 om jagi nte minns fel).
Samt är otpimerad för tryck, tillskillnad från en vanlig sugmotor.
funkar lätt om man tex tar bort servon eller acn o lägger kompressorn där.
(använder samma rem)
googla o se om du hittar någon r19 med kompressor.
vw polo har en 1.4 liters TSi med både kompressor och turbo.
Uteffekt = 170hk4000rpm (ursäkta svordomen "vw")
Så en R19 med kompressor a´150hk borde inte bli en allt för stor utmaning