KompressorKit till Renault (1-2liters motor)
Moderator: Forumpolisen
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
KompressorKit till Renault (1-2liters motor)
Hello folket,
jag har fått tag på några kompressorer från en skrot i Tyskland.
Det är Eaton M45 som finns bland annat i minicooper-S (1.8liters sc-motor)
Mercedes C180 mfl.
Bultas på med 3 bultar och en rem, perfekt för mygeltrim
2st KVAR!!!
jag har fått tag på några kompressorer från en skrot i Tyskland.
Det är Eaton M45 som finns bland annat i minicooper-S (1.8liters sc-motor)
Mercedes C180 mfl.
Bultas på med 3 bultar och en rem, perfekt för mygeltrim
2st KVAR!!!
Last edited by figgesoft on 24 Feb 2008, 18:37, edited 2 times in total.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Jag har inte sett något, men man lär ju få fixa nytt fäste för generator, plockar man dessutom bort servot i den vevan borde man kunna få in en kompressor där.. Sen handlar det mest om att få kall luft in i kompressorn och sen vidare till insugetTumic wrote:någon som har sätt ett kompressor bygge på en f7p/f7r motor i en clio? för mig verkar det helt omöjligt vad det gäller plats med mera? men det vore som sagt lite halv roligt med en kompressor på
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
hittade en italiensk sajt som har byggt F7p kompressor
här är bilder:
länk till företaget:
http://www.plracing.com/
http://www.plracing.com/volumetrici.htm
Dem kör insugsspjället på inlufts-sidan av kompressorn..
Lagom trångt
här är bilder:
länk till företaget:
http://www.plracing.com/
http://www.plracing.com/volumetrici.htm
Dem kör insugsspjället på inlufts-sidan av kompressorn..
Lagom trångt
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
tjena mille08, mailade just dig på din hotmail efter ditt brev på garaget.
hur som helst, jag har mailat med en kille i danmark, han bultade på en kompressor på 1.6liters K7m motor.
Fästet är tillverkat i rostfritt stål, fäst på 5 ställen på blocket.
Han kör med 0.5 bar och chippad box.
(samma sak som att sätta större spridare
(Volvo B23's spridare ska duga, återkommer med resultat om det)).
Källa:
http://www.team-carstyling.dk/gallery/t ... hp?album=9
hur som helst, jag har mailat med en kille i danmark, han bultade på en kompressor på 1.6liters K7m motor.
Fästet är tillverkat i rostfritt stål, fäst på 5 ställen på blocket.
Han kör med 0.5 bar och chippad box.
(samma sak som att sätta större spridare
(Volvo B23's spridare ska duga, återkommer med resultat om det)).
Källa:
http://www.team-carstyling.dk/gallery/t ... hp?album=9
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
kommer det att vara svårt att sätta på en Clio 2.0 sport?figgesoft wrote:tjena mille08, mailade just dig på din hotmail efter ditt brev på garaget.
hur som helst, jag har mailat med en kille i danmark, han bultade på en kompressor på 1.6liters K7m motor.
Fästet är tillverkat i rostfritt stål, fäst på 5 ställen på blocket.
Han kör med 0.5 bar och chippad box.
(samma sak som att sätta större spridare
(Volvo B23's spridare ska duga, återkommer med resultat om det)).
Källa:
http://www.team-carstyling.dk/gallery/t ... hp?album=9
Ska nog sälja min laguna och köpa mig en laguna 2.0t så det händer något. Tror du det kitet passar den bilen?
Emilios Silverörn, Renault Laguna 1.8 Touring-01
Renault clio 2.0 sport-02
Renault clio 2.0 sport-02
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
jag har som sagt bara kompressorn. fästen osv får man bygga själv.
dvs, dem ska gå att bulta på, på det mesta.
2.0T motorn är mer lämpad för högre laddtryck än en standardmotor, eftersom den har lägre komp (8:1 om jagi nte minns fel).
Samt är otpimerad för tryck, tillskillnad från en vanlig sugmotor.
dvs, dem ska gå att bulta på, på det mesta.
2.0T motorn är mer lämpad för högre laddtryck än en standardmotor, eftersom den har lägre komp (8:1 om jagi nte minns fel).
Samt är otpimerad för tryck, tillskillnad från en vanlig sugmotor.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
tjena. den drivs av en vanlig drivrem.
funkar lätt om man tex tar bort servon eller acn o lägger kompressorn där.
(använder samma rem)
googla o se om du hittar någon r19 med kompressor.
vw polo har en 1.4 liters TSi med både kompressor och turbo.
Uteffekt = 170hk4000rpm (ursäkta svordomen "vw")
Så en R19 med kompressor a´150hk borde inte bli en allt för stor utmaning
funkar lätt om man tex tar bort servon eller acn o lägger kompressorn där.
(använder samma rem)
googla o se om du hittar någon r19 med kompressor.
vw polo har en 1.4 liters TSi med både kompressor och turbo.
Uteffekt = 170hk4000rpm (ursäkta svordomen "vw")
Så en R19 med kompressor a´150hk borde inte bli en allt för stor utmaning
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
kompressor
har du någon kvar? vad är priset?
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda