Köpa hjullager på Biltema=dålig idé! Passade inte direkt...
Moderator: Forumpolisen
Köpa hjullager på Biltema=dålig idé! Passade inte direkt...
Jag har en R5 gts -88 som jag behöver byta hjullager fram på då det ej gick igenom besiktning.
Så jag köpte mig ett hjullager på Feltema för 299:- (artnr. 74-042 tror jag) och idag plockade jag bort allt för att åka iväg och få det urpressat i det nya ipressat. Då såg vi ju att det var helt fel, det jag köpte var större än nuvarande. Alla R5 samt en Clio hade samma enligt katalogen men sen hittade jag det rätta på lokala tillbehörs-butiken och de hade även det stora, som enligt honom ej var till R5.
Kan det var aså att Biltema har felmärkta lager på hyllan? Fler som har upptäckt detta eller har jag egentligen en Clio som har klätt ut sig till R5
Lokala butiken tog dessutom över 700 spänn för ett lager!
Har någon möjligtvis ett SKF-nummer eller dylikt att dela med sig av så kan jag köpa det på Momentum eller annan återfösäljare av lager, det lär ju bli billigare än 700:- iaf
*Jag sökte igenom forumet utan att hitta liknande problem*
Så jag köpte mig ett hjullager på Feltema för 299:- (artnr. 74-042 tror jag) och idag plockade jag bort allt för att åka iväg och få det urpressat i det nya ipressat. Då såg vi ju att det var helt fel, det jag köpte var större än nuvarande. Alla R5 samt en Clio hade samma enligt katalogen men sen hittade jag det rätta på lokala tillbehörs-butiken och de hade även det stora, som enligt honom ej var till R5.
Kan det var aså att Biltema har felmärkta lager på hyllan? Fler som har upptäckt detta eller har jag egentligen en Clio som har klätt ut sig till R5
Har någon möjligtvis ett SKF-nummer eller dylikt att dela med sig av så kan jag köpa det på Momentum eller annan återfösäljare av lager, det lär ju bli billigare än 700:- iaf
Anders
Re: Köpa hjullager på Biltema=dålig idé! Passade inte direkt
Ring till Benny på Autofrance 042-201620, nästa gång du behöver reservdelar till din Renault, bästa grejerna till bästa priset.andersw wrote:Jag har en R5 gts -88 som jag behöver byta hjullager fram på då det ej gick igenom besiktning.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related