Torkararmar, Megane -01 – dum fråga?
Moderator: Forumpolisen
Torkararmar, Megane -01 – dum fråga?
Undrar hur man får av torkararmarna (kombi= både bak och fram) på min Megane -01. Ser inget att skruva på. Skall man bända loss dem från en räfflad axel, eller? Tänkte måla om med riktig lack (2K, högtemp.); typiskt med rost på sådana delar...
Frågan känns lite pinsam, men jag hoppas ändå på välvilliga svar.
Frågan känns lite pinsam, men jag hoppas ändå på välvilliga svar.
Det brukar sitta en M8 mutter under en plastbit.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Intressant! Berätta gärna hur du gjorde. Mina torkararmar har börjat få "patina" också, och först tänkte jag helt sonika köpa nya. Men varför inte lacka om dem? Är det bara 2K färg som duger? Lycka till!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Bara 2K som duger? Nej, det är nog att ta i. Men jag råkar ha tillgång till div. kasserade provmaterial på mitt jobb:-) samt sprututrustning och box för mindre detaljer. Får se vad som finns tillgängligt på hyllan när det blir aktuellt...
Vill gärna slippa göra om jobbet med avmontering, blästring etc. etc. så därför försöker jag ta det bästa jag kan hitta. Kanske även med en matt klarlack utanpå.
2K-material har oftast bättre kemikaliebeständighet (typ spolarvätska) än 1K. I båda fallen gäller det högtemperaturhärdande material (typ 140 C) så det är inget som är åtkomligt för gemene man. Är nog hyfsat bra med vanliga 2K-lacker från Standox, Glasurit etc. som används på lackeringsverkstäder.
Vill gärna slippa göra om jobbet med avmontering, blästring etc. etc. så därför försöker jag ta det bästa jag kan hitta. Kanske även med en matt klarlack utanpå.
2K-material har oftast bättre kemikaliebeständighet (typ spolarvätska) än 1K. I båda fallen gäller det högtemperaturhärdande material (typ 140 C) så det är inget som är åtkomligt för gemene man. Är nog hyfsat bra med vanliga 2K-lacker från Standox, Glasurit etc. som används på lackeringsverkstäder.