Läckage vid anntenen?
Moderator: Forumpolisen
Läckage vid anntenen?
Tjo! Jag köpte en laguna -98 för ett par dagar sen. Den funkar fin fint! Fast igår när jag skulle köra iväg märkte jag det droppa från taket. Precis vid Fjärrlås mottagaren. Så nu funkar inte det heller. Måste jag byta ut den dosan där uppe eller vad kan det vara? Antar jag även får lappa igen med silikon eller liknande så det slutar läcka.
Riktigt störande är det iaf att bara kunna få avnjuta fjärrlåset i 1dag sen pajar det
Riktigt störande är det iaf att bara kunna få avnjuta fjärrlåset i 1dag sen pajar det
Robert Johansson.
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Det är mycket fuktigt i luften på kvällar och nätter. Rekommenderar att du kör med en kupévärmare riktad mot elektroniken. Självtorka gör det mycket mycket långsamt denna tid på året. Sol innebär inte att det torkar (det är temperatur tillsammans med relativt fuktinnehåll i luften som ger transport av vattenånga. Därför kan man faktiskt torka tvätt ute när det är minusgrader
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
- Guldstrands
samma problem
Har samma problem! Ngn som vet hur man demonterar antennen utan att få tuppjuck och krossa framrutan? Har testat att skruva av sprötet som på alla andra bilar med skiten vill ju inte!!!!
var tätar man, inte snyggt om man lägger nåt synligt ju!
Richard Guldstrand
Renault Laguna -95
Renault Laguna -95
Re: samma problem
lossa panelerna i innertaket under antennen,lossa antennen och täta mellan antenn och tak med silicon,alltså du behöver inte röra sprötet..Guldstrands wrote:Har samma problem! Ngn som vet hur man demonterar antennen utan att få tuppjuck och krossa framrutan? Har testat att skruva av sprötet som på alla andra bilar med skiten vill ju inte!!!!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen