Startproblem Clio 1,4 16V -02.
Moderator: Forumpolisen
Humm... Ok...
Kan relät till pumpen vara boven då kanske? Det uppstår aldrig några problem när bilen väl är igång förutom vid enstaka tillfällen då den dör exempelvis när man låter bilen gå ner på tomgång. Den startar då direkt igen och sedan går den felfritt resten av färden...
OBS. Detta har enbart hänt när bilen har varit svår att få igång.
Kan relät till pumpen vara boven då kanske? Det uppstår aldrig några problem när bilen väl är igång förutom vid enstaka tillfällen då den dör exempelvis när man låter bilen gå ner på tomgång. Den startar då direkt igen och sedan går den felfritt resten av färden...
OBS. Detta har enbart hänt när bilen har varit svår att få igång.
Mustafa Mohamed
Sådärja... Jag skulle aldrig ha skrivit att bilen aldrig har stannat under färd, men nu har det också hänt. Igår morse dog den och ville inte starta sedan. Den tände, men hade ingen tomgång. Till sist startade den i alla fall så den gick att köra hem...
Senare på kvällen ryckte jag lite i reläerna och även i sladden till svänghjulsgivaren. Det var inga problem att få den att tända, och tomgången låg på ca 1000 varv. I morse skulle frugan ta bilen till jobbet men då var det samma visa igen med obefintlig tomgång. När jag kom hem från jobbet testade jag att starta bilen och då var den slite svårflörtad till en början. Man fick liksom ge lite gas för att den skulle hålla sig igång. Efter ett kort tag fick den tillbaka tomgången, men den lägger sig på 500 varv. Jag tyckte också att den rök ovanligt mycket ur avgasröret och att det även luktade lite bensin.
Det känns som att det här bara blir knepigare och knepigare.
Det positiva är i alla fall att bilen har tänt varje gång sedan jag ryckte i den där kabeln...
Senare på kvällen ryckte jag lite i reläerna och även i sladden till svänghjulsgivaren. Det var inga problem att få den att tända, och tomgången låg på ca 1000 varv. I morse skulle frugan ta bilen till jobbet men då var det samma visa igen med obefintlig tomgång. När jag kom hem från jobbet testade jag att starta bilen och då var den slite svårflörtad till en början. Man fick liksom ge lite gas för att den skulle hålla sig igång. Efter ett kort tag fick den tillbaka tomgången, men den lägger sig på 500 varv. Jag tyckte också att den rök ovanligt mycket ur avgasröret och att det även luktade lite bensin.
Det känns som att det här bara blir knepigare och knepigare.
Det positiva är i alla fall att bilen har tänt varje gång sedan jag ryckte i den där kabeln...
Mustafa Mohamed
Fråga:
Har du någon motorlampa som lyser???chefen wrote:Jag kanske också borde tillägga att den inte alls går dåligt på något sätt...
Jag har byggt om en del kablage mellan UCH & Gaspedalspotentiometer ( gapedalsgivaren).
Göran Karlsson alias "Kalle"