Problem att starta R5 1990

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jontep

Problem att starta R5 1990

Post by jontep »

För det mesta startar bilen på morgonen o när man ska hem från jobbet.Men har man kört den varm o stannar startar en inte.Ny tändmodul .samma fel.Bensin pmpen surrar när man slår på tändningen.Detta händer ibland inte alltid.Har någon ett tips på vad det är för fel. Är uppgiven just nu.man vill ha en bil man kan lita på .
Jepson75

Re: Problem att starta R5 1990

Post by Jepson75 »

jontep wrote:För det mesta startar bilen på morgonen o när man ska hem från jobbet.Men har man kört den varm o stannar startar en inte.Ny tändmodul .samma fel.Bensin pmpen surrar när man slår på tändningen.Detta händer ibland inte alltid.Har någon ett tips på vad det är för fel. Är uppgiven just nu.man vill ha en bil man kan lita på .
Du skrev att "för det mesta" startar den på morgnarna!? Inte alltid?! Jag hade ett liknande problem på min Lancia, då var det kamaxelgivaren som var kass (finns det en sådan på R5´an!?)! Då gick den perfekt, förutom att den:
1: startade direkt
eller
2: Vägrade att överhuvudtaget tända!
Jesper Hammarstrand
jontep

Re: Problem att starta R5 1990

Post by jontep »

Jepson75 wrote:
jontep wrote:För det mesta startar bilen på morgonen o när man ska hem från jobbet.Men har man kört den varm o stannar startar en inte.Ny tändmodul .samma fel.Bensin pmpen surrar när man slår på tändningen.Detta händer ibland inte alltid.Har någon ett tips på vad det är för fel. Är uppgiven just nu.man vill ha en bil man kan lita på .
Du skrev att "för det mesta" startar den på morgnarna!? Inte alltid?! Jag hade ett liknande problem på min Lancia, då var det kamaxelgivaren som var kass (finns det en sådan på R5´an!?)! Då gick den perfekt, förutom att den:
1: startade direkt
eller
2: Vägrade att överhuvudtaget tända!
tror knappt att det finns någon sådan.rätta mig gärna om jag har fel
Post Reply