Problem att starta R5 1990
Moderator: Forumpolisen
Problem att starta R5 1990
För det mesta startar bilen på morgonen o när man ska hem från jobbet.Men har man kört den varm o stannar startar en inte.Ny tändmodul .samma fel.Bensin pmpen surrar när man slår på tändningen.Detta händer ibland inte alltid.Har någon ett tips på vad det är för fel. Är uppgiven just nu.man vill ha en bil man kan lita på .
Re: Problem att starta R5 1990
Du skrev att "för det mesta" startar den på morgnarna!? Inte alltid?! Jag hade ett liknande problem på min Lancia, då var det kamaxelgivaren som var kass (finns det en sådan på R5´an!?)! Då gick den perfekt, förutom att den:jontep wrote:För det mesta startar bilen på morgonen o när man ska hem från jobbet.Men har man kört den varm o stannar startar en inte.Ny tändmodul .samma fel.Bensin pmpen surrar när man slår på tändningen.Detta händer ibland inte alltid.Har någon ett tips på vad det är för fel. Är uppgiven just nu.man vill ha en bil man kan lita på .
1: startade direkt
eller
2: Vägrade att överhuvudtaget tända!
Jesper Hammarstrand
Re: Problem att starta R5 1990
tror knappt att det finns någon sådan.rätta mig gärna om jag har felJepson75 wrote:Du skrev att "för det mesta" startar den på morgnarna!? Inte alltid?! Jag hade ett liknande problem på min Lancia, då var det kamaxelgivaren som var kass (finns det en sådan på R5´an!?)! Då gick den perfekt, förutom att den:jontep wrote:För det mesta startar bilen på morgonen o när man ska hem från jobbet.Men har man kört den varm o stannar startar en inte.Ny tändmodul .samma fel.Bensin pmpen surrar när man slår på tändningen.Detta händer ibland inte alltid.Har någon ett tips på vad det är för fel. Är uppgiven just nu.man vill ha en bil man kan lita på .
1: startade direkt
eller
2: Vägrade att överhuvudtaget tända!