Kamremshaveri clio -92
Moderator: Forumpolisen
Kamremshaveri clio -92
Hej.. vet nån om jag måste byta topp om kamremmen har gått av på en renault clio -92? är det svårt?? har bytt nån kamrem då och då men aldrig på en renault, såg att det satt et motorfäste presis vid kamremmen är den bara att ta bort?
Ja Byta topp eller iallafall byta ventiler och fräsa säten beroende på hur duktig du är.
5 år eller 12000 mil är bytesfrekvensen på kamrem hos renault. 5år gäller även om bilen inte körts en meter.
5 år eller 12000 mil är bytesfrekvensen på kamrem hos renault. 5år gäller även om bilen inte körts en meter.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Toppen är säkert hel men ventilerna krokiga. Sätter du dit nya ventiler och fräser ventilsätena så funkar den igen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Du kan ju se hur ventilspelet blivit flera millimeter där ventiltalriken är krokig.
Du kan också ställa kammen så att båda ventilerna i den cylindern ska vara stängda och sedan koppla tryckluft i tändstifthålet.Är det inte tätt så blåser det i insuget eller avgaset eller både och.
Du kan också ställa kammen så att båda ventilerna i den cylindern ska vara stängda och sedan koppla tryckluft i tändstifthålet.Är det inte tätt så blåser det i insuget eller avgaset eller både och.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Glider lätt i ventilstyrningen kan de göra trots att talriken är krokig.jennetoft wrote:det finns inget sätt att kolla om dom är krokiga? lossa på dom och känna fall dom "glider" lätt fram och tillbaka??
Ventilskaftet kan vara rakt men ventiltalriken är stukad och sitter då snett på skaftet.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem