Fel på båda elhissarna!
Moderator: Forumpolisen
Fel på båda elhissarna!
Hej,
Jag har fel på båda mina el-hissar på min Renault Clio 2,0 sport från 2002.
Det låter som motorn inte är sönder, men rutorna vägrar att röra sig "båda två". Är detta ett vanligt fel ? och är det dyrt att lämna in på verkstaden för?
Mvh//Robert
Jag har fel på båda mina el-hissar på min Renault Clio 2,0 sport från 2002.
Det låter som motorn inte är sönder, men rutorna vägrar att röra sig "båda två". Är detta ett vanligt fel ? och är det dyrt att lämna in på verkstaden för?
Mvh//Robert
Hej! Det är inte så svårt att plocka bort dörrpanelen, leta bara upp alla skruvar, brukar vara ca 4 st.Drulefar wrote:Okej, de skulle ju kunna gå.. men ja är inte så hiiiimla hajj och plocka isär bilar på det sättet =) men det kan bli lärorikt ! =)
//Robban
Kan hända att panelen är fastkittad oxo, det märker man, då är det bara att bända å slita lite, ta det lite varsamt bara!
Jag plockade själv bort en panel på bakdörren på min bil.
Jag lossade alla skruvar, sen började jag lossa på panelen i överkant, sen gick det bara av farten!
Lycka till!
Patrik - Mölndal
Renault Scenic 1.6 RN 1998
Renault Scenic 1.6 RN 1998
Om det är av samma konstruktion som dom flesta andra renaulter så är väl risekn rätt stor att vajern hoppat och trasslat in sig eller nått.. Men hat aldrig hört om problem med elhissat på clion faktuist så dom kanske inte har samma konstruktion.
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower