Fel på båda elhissarna!

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Drulefar

Fel på båda elhissarna!

Post by Drulefar »

Hej,

Jag har fel på båda mina el-hissar på min Renault Clio 2,0 sport från 2002.
Det låter som motorn inte är sönder, men rutorna vägrar att röra sig "båda två". Är detta ett vanligt fel ? och är det dyrt att lämna in på verkstaden för?

:idea:

Mvh//Robert
mange
Forumpolis

Post by mange »

Jag har inte hört talas om detta problem på sporten. pocka bort dörrsodan och se om det syns vad som har hänt. kanske är något enkelt :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Drulefar

Post by Drulefar »

Okej, de skulle ju kunna gå.. men ja är inte så hiiiimla hajj och plocka isär bilar på det sättet =) men det kan bli lärorikt ! =)

//Robban
Poggan

Post by Poggan »

Drulefar wrote:Okej, de skulle ju kunna gå.. men ja är inte så hiiiimla hajj och plocka isär bilar på det sättet =) men det kan bli lärorikt ! =)

//Robban
Hej! Det är inte så svårt att plocka bort dörrpanelen, leta bara upp alla skruvar, brukar vara ca 4 st.
Kan hända att panelen är fastkittad oxo, det märker man, då är det bara att bända å slita lite, ta det lite varsamt bara!
Jag plockade själv bort en panel på bakdörren på min bil.
Jag lossade alla skruvar, sen började jag lossa på panelen i överkant, sen gick det bara av farten!

Lycka till!
Patrik - Mölndal

Renault Scenic 1.6 RN 1998
Spiff

Post by Spiff »

Om det är av samma konstruktion som dom flesta andra renaulter så är väl risekn rätt stor att vajern hoppat och trasslat in sig eller nått.. Men hat aldrig hört om problem med elhissat på clion faktuist så dom kanske inte har samma konstruktion.
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Post Reply