Byte stötdämpare bak, clio sport
Moderator: Forumpolisen
Byte stötdämpare bak, clio sport
Hej,
Lite oplanerat detta, men jag har en läckande stötdämpare bak som måste bytas. Har skaffat nya orginal dämpare och skall byta dem i kväll. Jag hittar dock inga manualer för detta, tex hainz (slut överallt).
Någon välvillig själ som har manual på nätet/websida med beskrivning eller bara tips så är det mycket välkommet.
hade
Lite oplanerat detta, men jag har en läckande stötdämpare bak som måste bytas. Har skaffat nya orginal dämpare och skall byta dem i kväll. Jag hittar dock inga manualer för detta, tex hainz (slut överallt).
Någon välvillig själ som har manual på nätet/websida med beskrivning eller bara tips så är det mycket välkommet.
hade
Jonas Sjölander - Stockholm
Det är "skitenkelt".
Lite info här:
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=207965
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=154784
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=130733
Lite info här:
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=207965
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=154784
http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?t=130733
nå'n på cliosport.net wrote:To do this job you will only need your standard car jack, a 16mm spanner or deep socket, 18mm socket, some grease, an hour and a mug of tea.
1/ Work on one side at a time, firstly removing top strut rubber cone ( found in boot ) and loosen off 16mm nut with spanner or deep socket, but do not remove completely to just keep it in place.
2/ Place car jack under relevent jacking point on the side youre doing for support but no need to raise at this time.
3/ Reach under car from rear and remove 18mm bolts holding bottom of shocker onto swing arm.
4/ Raise car up a few inches and completely remove 16mm top strut nut in boot ( see 1 ) and damper will fall away from vehicle.
5/ Note that at this point I smeared a little white grease onto the rubber areas which contact with top strut when tightened into place just to stop any possible squeaking and reduce wear on them.
6/ I fitted new damper by firstly feeding shocker up into wheelarch and into place and at this point screw the 18mm bottom bolt a couple of turns in by hand just to stop the thing from falling out.
7/ I then tightened up the 16mm top nut using a spanner and small adjustable to hold onto the top spline to give it a final nip.
8/ You can then fully tighten up the bottom 18mm bolt, remove jack, give it a final nip up from underneath and hey presto!
PLEASE NOTE I chose to put a little copper grease on the 18mm bolt and be very careful when refitting this as they can thread easily if you are not careful.
I would always advise that an axle stand is utilsed when working under the car.
TOP TIP - utilise the jack to raise or lower car until 18mm bolt is alligned with its thread.
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Hehe jo det var jue peace of cake
Tog en timma att urföra, och bilen går så mycket bättre nu. Den trasiga dämparen kunde jag trycka ihop med handkraft.. inte bra det ...
Har satt på en sportfjädersats som sänker 25mm, och på söndag kommer 17`Speedline Corse fälgarna... vitlackerade såklart
Tack för tipsen
Tog en timma att urföra, och bilen går så mycket bättre nu. Den trasiga dämparen kunde jag trycka ihop med handkraft.. inte bra det ...
Har satt på en sportfjädersats som sänker 25mm, och på söndag kommer 17`Speedline Corse fälgarna... vitlackerade såklart
Tack för tipsen
Jonas Sjölander - Stockholm