Laguna V6 -02 följetången.....
Moderator: Forumpolisen
Laguna V6 -02 följetången.....
...... efter byte av 4 spolar (nu är alla bytade sedan December 2006) trodde jag den skulle funka.
Men inte riktigt!
Har varit med om några gånger den senaste veckan att när jag startat den så har den gått helt felfritt och fint någon minut eller några hundra meter för att sedan gå ojämt igen.
För en stund sedan startade jag bilen och döm om min förvåning så varvade den helt rent från tomgång fast den var varm!
Trodde nästan inte det var sant så jag stod och gasade från 600rpm till ca 1500-2000 i nån minut då bilen dog och stannade helt!!!!
Efter det krävdes det 3 startförsök innan den startade igen och då var den tillbaka i det "gamla vanliga felet" d.v.s det låter som om den kvävs och drar tjuvluft från 600rpm + att den går ojämt när man kör.
Visst tyder det på glappkontakt någonstans?
Men inte riktigt!
Har varit med om några gånger den senaste veckan att när jag startat den så har den gått helt felfritt och fint någon minut eller några hundra meter för att sedan gå ojämt igen.
För en stund sedan startade jag bilen och döm om min förvåning så varvade den helt rent från tomgång fast den var varm!
Trodde nästan inte det var sant så jag stod och gasade från 600rpm till ca 1500-2000 i nån minut då bilen dog och stannade helt!!!!
Efter det krävdes det 3 startförsök innan den startade igen och då var den tillbaka i det "gamla vanliga felet" d.v.s det låter som om den kvävs och drar tjuvluft från 600rpm + att den går ojämt när man kör.
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
Leif Hansson
Eslöv
Re: Laguna V6 -02 följetången.....
jäkligt svårt att läsa den här följetången ,det är som om det vore en sida i varje bok och man fick köpa 150 böcker för att kunna läsa vad det handlar om...Kan du hålla dig till ett inlägg ????????Mangi wrote:...... efter byte av 4 spolar (nu är alla bytade sedan December 2006) trodde jag den skulle funka.
Men inte riktigt!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen