Laguna V6 -02 följetången.....

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Locked
Mangi

Laguna V6 -02 följetången.....

Post by Mangi »

...... efter byte av 4 spolar (nu är alla bytade sedan December 2006) trodde jag den skulle funka.
Men inte riktigt!

Har varit med om några gånger den senaste veckan att när jag startat den så har den gått helt felfritt och fint någon minut eller några hundra meter för att sedan gå ojämt igen.

För en stund sedan startade jag bilen och döm om min förvåning så varvade den helt rent från tomgång fast den var varm!
Trodde nästan inte det var sant så jag stod och gasade från 600rpm till ca 1500-2000 i nån minut då bilen dog och stannade helt!!!!

Efter det krävdes det 3 startförsök innan den startade igen och då var den tillbaka i det "gamla vanliga felet" d.v.s det låter som om den kvävs och drar tjuvluft från 600rpm + att den går ojämt när man kör.

Visst tyder det på glappkontakt någonstans?
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
Tony
Forumpolis

Re: Laguna V6 -02 följetången.....

Post by Tony »

Mangi wrote:...... efter byte av 4 spolar (nu är alla bytade sedan December 2006) trodde jag den skulle funka.
Men inte riktigt!

Har varit med om några gånger den senaste veckan att när jag startat den så har den gått helt felfritt och fint någon minut eller några hundra meter för att sedan gå ojämt igen.

För en stund sedan startade jag bilen och döm om min förvåning så varvade den helt rent från tomgång fast den var varm!
Trodde nästan inte det var sant så jag stod och gasade från 600rpm till ca 1500-2000 i nån minut då bilen dog och stannade helt!!!!

Efter det krävdes det 3 startförsök innan den startade igen och då var den tillbaka i det "gamla vanliga felet" d.v.s det låter som om den kvävs och drar tjuvluft från 600rpm + att den går ojämt när man kör.

Visst tyder det på glappkontakt någonstans?
jäkligt svårt att läsa den här följetången ,det är som om det vore en sida i varje bok och man fick köpa 150 böcker för att kunna läsa vad det handlar om...Kan du hålla dig till ett inlägg ???????? :?: :?: :?: :!: :!: :!:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mangi

Post by Mangi »

slutar här och fortsätter bara med en tråd!
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
mange
Forumpolis

Post by mange »

*låser* håll dig till en tråd / problem annars kommer det bil omöjligt för någon i framtiden att följa följetången
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Locked