Finns det någon seriös vettig Renault verkstad i Lund/Eslöv?
Moderator: Forumpolisen
Finns det någon seriös vettig Renault verkstad i Lund/Eslöv?
Kan inte få min Laguna II V6 -02 att gå som den ska!
Litar inte på Bilia då de försökt blåsa mig duktigt en gång tidigare.
Tacksam för seriösa tips!!
Litar inte på Bilia då de försökt blåsa mig duktigt en gång tidigare.
Tacksam för seriösa tips!!
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
Leif Hansson
Eslöv
Om jag "gasar" snabbt från tomgång hör man ett "bröl" (litesom öppet filter) som låter som tjuvluft och motorn kan hacka till ibland t.o.m "spika".
Över 2000 varv märker man inte det men motron rycker och skakar när man släpper gasen från 3-4000 varv.
Om den har stått länge (över natten) så har den börjat att tappa kraften helt när man ska i väg från stopp. Över ca 2000varv kommer kraften tillbaka.
MEN om den blir Riktigt varm (efter 20-30) minuter har bilen fått tillbaka sin kraft i hela registret. Men den har ända samma symtom vid stillastående och gaspådrag från tomgång.
Mvh
Leif
Över 2000 varv märker man inte det men motron rycker och skakar när man släpper gasen från 3-4000 varv.
Om den har stått länge (över natten) så har den börjat att tappa kraften helt när man ska i väg från stopp. Över ca 2000varv kommer kraften tillbaka.
MEN om den blir Riktigt varm (efter 20-30) minuter har bilen fått tillbaka sin kraft i hela registret. Men den har ända samma symtom vid stillastående och gaspådrag från tomgång.
Mvh
Leif
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
Leif Hansson
Eslöv
Kan det vara "Dephaser pulley" problemet. Det är ett kamdrev som kan ändra vinkeln mellan drevet och kammen till insugsventilerna. Den ska ändra läge vid 1500rpm.
Jag är inte ens säker på att din bil har en "dephaser" men det är tydligen ett vanligt fel på renault motorer som kan ge de symptom som du har.
MVH / Ruben
Jag är inte ens säker på att din bil har en "dephaser" men det är tydligen ett vanligt fel på renault motorer som kan ge de symptom som du har.
MVH / Ruben
Ruben Jönsson - Svedala
jag har bara haft bilen i ca. 1 månad så jag vet inte så mycket om en sådan här modell, mer än det jag har "absorberat" via internet.
den är servad hos Volvo i Eslöv för ca 200 mil sedan (15000mil service) och då bytades bl.a bränslepump och filter.
sitter det vakumgrejor på insprutningen också. ser ut som två långa plastkanaler ovanpå spridarna (tror jag det är)
är ju intresserad av att lära mig mer då jag jobbat som tekniker (elektronik/radio/videi/tv) i 30 år
den är servad hos Volvo i Eslöv för ca 200 mil sedan (15000mil service) och då bytades bl.a bränslepump och filter.
sitter det vakumgrejor på insprutningen också. ser ut som två långa plastkanaler ovanpå spridarna (tror jag det är)
är ju intresserad av att lära mig mer då jag jobbat som tekniker (elektronik/radio/videi/tv) i 30 år
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
Leif Hansson
Eslöv
Låser skriv i denna tråd
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=6862
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=6862
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.