Justering handbroms
Moderator: Forumpolisen
Justering handbroms
Hej blir så J***a sur på alla Förstördetsjälvare som tror dom får bättre handbroms på sin bil,genom att spänna vajern GE FÖR He**** F** I det...
Det är självjusteringen i oket som det är fel på,och det hjälper INTE att spänna vajern,Bara en dålig nödlösning som man får göra om,när man spänner vajern så har man definitivt satt självjusteringen ur funktion... tror ni det hjälper att justera vajern när det ser ut såhär i oket ????
NEJ det gör det inte,det är till 20000000% säkert att det är oket som det är fel på,när handbromsen tar högt och dåligt...... SÅ RÖR INTE HANDBROMSVAJERN
oket på bilden hade en intakt gummidamask som satt som tillverkaren monterat den,den klåfingrige förre ägaren hade justerat handbromsen,så jag fick skruva tillbaka den ca 15-20mm för att kunna dra tilllbaka armarna på oken,ENDAST DÅ kan självjusteringen funka,att den inte gjorde det i detta fallet ser ni på bilden,
På min Laguna II blir handbromsen dålig efter ett tag,då räcker det med att peta tillbaka armarna på oken ,oftast den på förarsidan PGA salt,sedan fotbromsar man hårt så har man bra handbroms igen...Så en gång till
GE F** i Handbromsvajern då handbromsen är dålig...........
Tack för mig
Det är självjusteringen i oket som det är fel på,och det hjälper INTE att spänna vajern,Bara en dålig nödlösning som man får göra om,när man spänner vajern så har man definitivt satt självjusteringen ur funktion... tror ni det hjälper att justera vajern när det ser ut såhär i oket ????
NEJ det gör det inte,det är till 20000000% säkert att det är oket som det är fel på,när handbromsen tar högt och dåligt...... SÅ RÖR INTE HANDBROMSVAJERN
oket på bilden hade en intakt gummidamask som satt som tillverkaren monterat den,den klåfingrige förre ägaren hade justerat handbromsen,så jag fick skruva tillbaka den ca 15-20mm för att kunna dra tilllbaka armarna på oken,ENDAST DÅ kan självjusteringen funka,att den inte gjorde det i detta fallet ser ni på bilden,
På min Laguna II blir handbromsen dålig efter ett tag,då räcker det med att peta tillbaka armarna på oken ,oftast den på förarsidan PGA salt,sedan fotbromsar man hårt så har man bra handbroms igen...Så en gång till
GE F** i Handbromsvajern då handbromsen är dålig...........
Tack för mig
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- heavy_metal
- Posts: 8
- Joined: 07 Jun 2007, 11:01
håller med... har inte ens gett mig på handbromsen än eftersom lodisen som hade den innan sa att han hade spänt den och sedan satt ett mellanlägg... hmm han var så jävla stolt att han hade fixat det... kontigt att skiten e paj igen... så fort man lägger i handbromsen nu så lägger sig bromsbeläggen i oket mot och fälgen blir rövvarm..
R19-1,7-TXE-92 EL DIABLO
- heavy_metal
- Posts: 8
- Joined: 07 Jun 2007, 11:01
Återupplivar en gammal tråd!
Hur göra när man har trummor bak som på min Mégane? Bromsbeläggen bytta bak, efter det så tar handbromsen typ nästan inget alls.....(nä, inte jag som fingrat. Det jag inte reder ut ger jag mig inte heller på......och jag SKA köpa Haynes!)
P-O Fyhr
Volvo V70 2,4T AWD Automat -00
Renault BA-Mégane -97
Volvo V70 2,4T AWD Automat -00
Renault BA-Mégane -97