Montera nytt utblås på Clion

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ricki

Montera nytt utblås på Clion

Post by Ricki »

Tjena!
Jag är rätt så sugen på att skaffa mig nått snyggt utblås på min Clio. Nu har jag inte hunnit kolla nått på hur det ser ut under bilen och så. Men hur omfattande kan det vara? Behöver man byta ljuddämpare också eller hur långt bak sitter första skarven?

Kan ett sånt här vara nått?
http://www.blocket.se/vi/11214089.htm?ca=10_s
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
mange
Forumpolis

Post by mange »

På Sporten så delades avgasröret precis före bakaxeln. Så Dämparen på bilden borde passa.
VAd är du ute efter... Ett "tuffare" ljud = köp en ny dämpare (liknande den på blocket)

Vill du ha ett blankt utblås= köp ett löst utblås och montera på befintliga utblåset. 8)

Lycka till
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Ricki

Post by Ricki »

mange wrote:På Sporten så delades avgasröret precis före bakaxeln. Så Dämparen på bilden borde passa.
VAd är du ute efter... Ett "tuffare" ljud = köp en ny dämpare (liknande den på blocket)

Vill du ha ett blankt utblås= köp ett löst utblås och montera på befintliga utblåset. 8)

Lycka till
Ja det är väll helst både och jag är ute efter. Men vet inte hur mycket mer pengar jag ska lägga ner på clion nu. Men ser det inte väldigt B-igt ut med bara ett löst utblås?
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

remus är ju klart uppkäftigare sen andas motorn lite bättre....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mange
Forumpolis

Post by mange »

Ricki wrote:
mange wrote:På Sporten så delades avgasröret precis före bakaxeln. Så Dämparen på bilden borde passa.

Lycka till
Ja det är väll helst både och jag är ute efter. Men vet inte hur mycket mer pengar jag ska lägga ner på clion nu. Men ser det inte väldigt B-igt ut med bara ett löst utblås?
Hekt klart snyggare att köpa en hel dämpare 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply