Varningslampa "Elektroniskt fel"
Moderator: Forumpolisen
Varningslampa "Elektroniskt fel"
Hej!
Jag har problem med varningslampan för elektroniskt fel - fast på min pärla (Megane -96'a) blinkar den frenetiskt tills varvtalet kommer upp i 1500, se'n är allt frid och fröjd. Märker inget annat fel, motorn går som den ska (än...), den är lika pigg (hmm, nåja) som den brukar...
I boken står det att lampan tänds för fel med automatväxellåda (min är manuell) eller vid problem med insprutningen - vill inte lämna in den om jag inte måste, har nog med räkningar ändå
Har haft en del mysko elrelaterade problem med den också - ibland fortätter stereon spela fast man tagit ur nyckeln, den har låst in alla under färd (creepy!) och backlysena har tänts då ingen varit i bilen.
Nå'n som har en idé?
Åsa
Jag har problem med varningslampan för elektroniskt fel - fast på min pärla (Megane -96'a) blinkar den frenetiskt tills varvtalet kommer upp i 1500, se'n är allt frid och fröjd. Märker inget annat fel, motorn går som den ska (än...), den är lika pigg (hmm, nåja) som den brukar...
I boken står det att lampan tänds för fel med automatväxellåda (min är manuell) eller vid problem med insprutningen - vill inte lämna in den om jag inte måste, har nog med räkningar ändå
Har haft en del mysko elrelaterade problem med den också - ibland fortätter stereon spela fast man tagit ur nyckeln, den har låst in alla under färd (creepy!) och backlysena har tänts då ingen varit i bilen.
Nå'n som har en idé?
Åsa
megane
sitter ett kontaktstycke vid batteriet som verkar vara ett problem just på meganerna i ditt fall lutar de nog mer mot problem med uchen kolla om den är blöt eller oxiderad
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
typiskt renault
har haft precis samma fel på min bil lämnade in för felsökning men de hittade inget trots att lampan blinkade de provade med att byta nån vacumslang men det blev inte bättre för det.fick forska lita själv angående det felet och det är ett felmeddelande angående insprutningen som ligger kvar i ett minne,dra ur säkringen till inj mem bland säkringarna och stoppa sedan tillbaka den så är det problemet löst