Varningslampa "Elektroniskt fel"

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
asa65

Varningslampa "Elektroniskt fel"

Post by asa65 »

Hej!
Jag har problem med varningslampan för elektroniskt fel - fast på min pärla (Megane -96'a) blinkar den frenetiskt tills varvtalet kommer upp i 1500, se'n är allt frid och fröjd. Märker inget annat fel, motorn går som den ska (än...), den är lika pigg (hmm, nåja) som den brukar...

I boken står det att lampan tänds för fel med automatväxellåda (min är manuell) eller vid problem med insprutningen - vill inte lämna in den om jag inte måste, har nog med räkningar ändå :shock:

Har haft en del mysko elrelaterade problem med den också - ibland fortätter stereon spela fast man tagit ur nyckeln, den har låst in alla under färd (creepy!) och backlysena har tänts då ingen varit i bilen.

Nå'n som har en idé?

Åsa
tak256

Post by tak256 »

typiskt startspärrsproblem funkar färr låset?
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
tak256

megane

Post by tak256 »

sitter ett kontaktstycke vid batteriet som verkar vara ett problem just på meganerna i ditt fall lutar de nog mer mot problem med uchen kolla om den är blöt eller oxiderad
asa65

Post by asa65 »

Startspärren har funkat som den ska - utom just idag då jag lämnade den olåst en längre stund, men bilen startade ändå och den varningslampan blinkade hela färden.

Ett kontaktstycke vid batteriet..? Är det "uchen"? Och hur ser det ut? Jisses... men jag är tjej! :oops:
tak256

uch

Post by tak256 »

uchn sitter i elcentralen till vänster om ratten tjej eller kille har ingen betydelse min sambo behärskar både bosch och clip datorn men hon hatar innerskärmar
tak256

Post by tak256 »

var i sverige bor du
asa65

Post by asa65 »

För mig ska bilen bara vara att tanka (DET kommer man ju aldrig ifrån) och köra - mekar gör jag bara med datorer...
OK, jag ska skicka ut svärsonen och leta! :D
Vi bor i Hälsingland - där snön bara vräker ner just nu :(
ubbe

typiskt renault

Post by ubbe »

har haft precis samma fel på min bil lämnade in för felsökning men de hittade inget trots att lampan blinkade de provade med att byta nån vacumslang men det blev inte bättre för det.fick forska lita själv angående det felet och det är ett felmeddelande angående insprutningen som ligger kvar i ett minne,dra ur säkringen till inj mem bland säkringarna och stoppa sedan tillbaka den så är det problemet löst
Post Reply