fuzzion wrote:Tidigare var jag lite skeptisk till att köpa en aktiv baslåda till bilen men sen insåg jag att jag blev för bekväm.
Köpte en Pioneer TS-WX20LPA för några år sedan och blev positivt överraskad.
Den räcker för att nummerplåten ska skallra i min Mégane Coupé.
jasså du har köpt baslåda för att få nrplåten att skaka,problemet jag vet att du har med din bilmodell är att få in basen i bilen,skakar gör det nog, men det är jag lixom inte intresserad av utan att det skall låta bra åxå. Jag hade en bmw 1502 (sedan) med 2 st 12" skramlade det som fan där bak,hade dom då riktade bakåt ,gjorde sedan om lådan så att basarna spelade framåt med rören upp i hatthyllan,sedan skramlade det aldrig mer,det var däremot svårt att andas när man satt i baksätet pga 12 bankade på lungorna....
det jag vill säga är att en vanlig låda basreflex /sluten inte funkar alls bra i en coupe lr sedan,i en sådan skulle jag bygga en 5é ordningens med rör i hatthyllan,oftast så används skidluckor i dom bilar dom finns till att få in basen i bilen.
I min Laguna kombi kör jag med 2 st 10" det låter som att basen är framme i bilen och inte är bak och skramlar som det kan göra om man inte får till det...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen