Växellägesförkortning...
Moderator: Forumpolisen
Växellägesförkortning...
Nå' n som har någon längre erfarenhet av ett sån't här kit?:
Snodde bilden av Fuzzion
Funderar på att fixa lite bättre känsla i spaken. (Det mesta av sidledsglappet har jag trollat bort genom att shimsa lite vid nylon-"bussningen") Lite kortare lägen skulle ju var trevligt...
Det jag undrar är om det blir överlag distinktare känsla. Som det är nu får jag ibland i fyran istället för tvåan vid nerväxlingar... lite onödigt spännande när man är på väg in i torparsvängen på Sviestad t.ex.
Snodde bilden av Fuzzion
Funderar på att fixa lite bättre känsla i spaken. (Det mesta av sidledsglappet har jag trollat bort genom att shimsa lite vid nylon-"bussningen") Lite kortare lägen skulle ju var trevligt...
Det jag undrar är om det blir överlag distinktare känsla. Som det är nu får jag ibland i fyran istället för tvåan vid nerväxlingar... lite onödigt spännande när man är på väg in i torparsvängen på Sviestad t.ex.
Last edited by Falk on 03 Feb 2007, 16:50, edited 1 time in total.
- Jolle_Pborn
Re: Växellägesförkortning...
Mer info tack!Falk wrote: Det mesta av sidledsglappet har jag trollat bort genom att shimsa lite vid nylon-"bussningen"
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Re: Växellägesförkortning...
Jag vet inte hur det ser ut på din bil, men på vår så kunde nylonbiten i vilken "kulan" (längst till höger på mojängen på bilden)är lagrad röra sig upp och ner en halv millimeter eller så... Borta vid knoppen på växelspaken blir den lilla rörelsen snarare en centimeter...Jolle_Pborn wrote:Mer info tack!Falk wrote: Det mesta av sidledsglappet har jag trollat bort genom att shimsa lite vid nylon-"bussningen"
En tunt shims mellan "knastret" och nylonbiten stummade upp det lite...
Om du kikar under växellådan och rycker lite i stången från spaken i sidled så fattar du vad jag menar.
- Jolle_Pborn