Starthjälp på megane med startspärr

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
70seven

Starthjälp på megane med startspärr

Post by 70seven »

Finns det någon som kan hjälpa mig med ett snabbt svar, behöver bilen!

Sökte men hittade inte vad jag letade efter. Kan inte mycket om bilar...

Min Megane -98 har stått med innerbelysningen på i en vecka :roll: med stendött batteri som följd. Det går inte att öppna dörrarna med 'fjärren' utan de måste låsas upp på vanligt sätt.

Min fråga är hur gör jag för att få igång den igen? Har tillgång till ett sånt 'hjälpstartsbatteri' man bär med sig och sätter till det dåliga batteriet. (sorry att jag inte kan förklara bättre) och har även tillgång till annan bil med friskt batteri.

Men om man sätter till hjälpstartsanordningen, sätter igång den och vrider om nyckeln på min bil är ju inte startspärren avaktiverad och bilen kommer inte starta av den anledningen!!

Vad kan jag göra?!

MVH // jc
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

ladda batteriet..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
70seven

Post by 70seven »

OK, men då måste jag ju skaffa en batteiladdare och vänta tills batteriet fått upp laddningen lite.

Går det med andra ord inte att starta en 'död' Megane -98 med startspärr med hjälp av annan bil etc?!
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

När du kopplat x-trabatteri så gör du som vanligt .Tryck på fjärrsändaren så att upplåsning erhålles = startspärr avaktiverad i normala 10min.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
70seven

Post by 70seven »

Tack! Ska prova det!
Post Reply