Starthjälp på megane med startspärr
Moderator: Forumpolisen
Starthjälp på megane med startspärr
Finns det någon som kan hjälpa mig med ett snabbt svar, behöver bilen!
Sökte men hittade inte vad jag letade efter. Kan inte mycket om bilar...
Min Megane -98 har stått med innerbelysningen på i en vecka med stendött batteri som följd. Det går inte att öppna dörrarna med 'fjärren' utan de måste låsas upp på vanligt sätt.
Min fråga är hur gör jag för att få igång den igen? Har tillgång till ett sånt 'hjälpstartsbatteri' man bär med sig och sätter till det dåliga batteriet. (sorry att jag inte kan förklara bättre) och har även tillgång till annan bil med friskt batteri.
Men om man sätter till hjälpstartsanordningen, sätter igång den och vrider om nyckeln på min bil är ju inte startspärren avaktiverad och bilen kommer inte starta av den anledningen!!
Vad kan jag göra?!
MVH // jc
Sökte men hittade inte vad jag letade efter. Kan inte mycket om bilar...
Min Megane -98 har stått med innerbelysningen på i en vecka med stendött batteri som följd. Det går inte att öppna dörrarna med 'fjärren' utan de måste låsas upp på vanligt sätt.
Min fråga är hur gör jag för att få igång den igen? Har tillgång till ett sånt 'hjälpstartsbatteri' man bär med sig och sätter till det dåliga batteriet. (sorry att jag inte kan förklara bättre) och har även tillgång till annan bil med friskt batteri.
Men om man sätter till hjälpstartsanordningen, sätter igång den och vrider om nyckeln på min bil är ju inte startspärren avaktiverad och bilen kommer inte starta av den anledningen!!
Vad kan jag göra?!
MVH // jc
När du kopplat x-trabatteri så gör du som vanligt .Tryck på fjärrsändaren så att upplåsning erhålles = startspärr avaktiverad i normala 10min.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem