Jag har en 8" baslåda med inbyggt slutsteg bak i min clio som sedan några månader börjar tappa power. Jag får vrida på mer och mer hela tiden men får ändå inte ut nån power ur den längre. Någon som han någon ide om vad de kan bero på?
Baslåda som tappar kraft
Moderator: Forumpolisen
Baslåda som tappar kraft
Hej!
Jag har en 8" baslåda med inbyggt slutsteg bak i min clio som sedan några månader börjar tappa power. Jag får vrida på mer och mer hela tiden men får ändå inte ut nån power ur den längre. Någon som han någon ide om vad de kan bero på?
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
finns väl inställningar på en sån låda åxå ? tex Gain, du kanske poppat så att inställningarna ändrar sig..enda jag kan tänka mig
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Baslåda som tappar kraft
Antingen dålig kabel /kontakt till förstärkaren eller så låter det som dålig kondensator i slutsteget.Ricki wrote:Hej!
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Haha, ja de skulle nog vara de i så fall.Teemu wrote:hörselfel?
Jag har inte hunnit kolla så mycket på den nu på senaste dagarna eftersom jag kör brors bil nu några veckor. Men självklart har jag varit och rattat på de få inställningar som går att göra på själva lådan. Blir typ ingen skillnad då. Får väll ta en sväng förbi BRL och höra med dem...leta garantikvitto kanske
Rickard Löfqvist - Uppsala