Hej!
Jag har en 8" baslåda med inbyggt slutsteg bak i min clio som sedan några månader börjar tappa power. Jag får vrida på mer och mer hela tiden men får ändå inte ut nån power ur den längre. Någon som han någon ide om vad de kan bero på?
Ricki wrote:Hej!
Jag har en 8" baslåda med inbyggt slutsteg bak i min clio som sedan några månader börjar tappa power. Jag får vrida på mer och mer hela tiden men får ändå inte ut nån power ur den längre. Någon som han någon ide om vad de kan bero på?
Antingen dålig kabel /kontakt till förstärkaren eller så låter det som dålig kondensator i slutsteget.
Jag har inte hunnit kolla så mycket på den nu på senaste dagarna eftersom jag kör brors bil nu några veckor. Men självklart har jag varit och rattat på de få inställningar som går att göra på själva lådan. Blir typ ingen skillnad då. Får väll ta en sväng förbi BRL och höra med dem...leta garantikvitto kanske .
fuzzion wrote:Varit till BRL och fått någon hjälp?
He, ja nä nu funkar den fint igen . Den va självläkande tydligen, bra saker de här . Så får väll se hur länge den står sig nu. Men tack för alla goda råd.