Skillnaden PH I, II och III Clio Sport?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Falk

Post by Falk »

Jag angav regnumret till en -00'a ClioSport på Volvias sida.
Den skulle kosta mig 5555:-/år helförs med 5k självrisk.
Jag bor rätt "dyrt till" i Sthlm men är å andra sidan en gammal gubbe med 100 skadefria år. 8)

Vår ClioSport som f.ö. oxå är försäkrad hos Volvia är ungefär en tusenlapp/år billigare för mig att försäkra än för min kära hustru (oxå 100 skadefria år...)
Försäkringsbolaget mumlade något om att tjejer (tanter :roll: ) i den åldern har "högre skade profil" eller så. Det kunde bero på att de ofta står som ägare till sönernas GSXX1300RRR-R hojar.
Det gäller att stå för vad man håller på med. Det tjänar alla på i långa loppet. Har man inte råd att försäkra... Ja, då får man åka nå't billigare...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Anders J

Post by Anders J »

Hej Andreas hoppas du väljer en Clio Sport, behövs lite mer roliga bilar i 08 landet :D

Falk har bra billig försäkring han, jag är 29 bor i hammarbyhöjden har en sport -01 betalar 855kr/månad hos Trygg Hansa var några spänn billigare än Volvia. Men men gnällde innan på min billiga Saab att det skulle vara kul att ha en rolig bil så det gäller att prioritera :D
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
Falk

Post by Falk »

Stämmer att det behövs lite fler aktiva ClioSport'are. :D

Skulle vara kul om man kunde få till en "ClioSport eller RenaultSport-förening" som kunde snylta in sig lite på andra klubbars ban och slalomträffar. Jag har en känsla av att de flesta ClioSporter (Meganer, R19-16v, Clio16v, R5GTE'er m.fl. m.fl.) i Sverige tyvärr aldrig används till särskilt sportig körning (förutom runt korvkiosken då).
Det kommer nog aldrig att finnas tillräckligt många Renaulter för att arrangera nå't eget men i samarbete med andra klubbar skulle det funka.

Som sagt en sammanslutning för de som gillar att köra med sina Renaulter vore rätt kul...

Edit: Inser att jag medverkat till att denna tråden bogserats en bit bort från sitt ursprungliga topic... F'låt...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Men ni har ju varit inbjudna till oss i Peugeot Sport Club några gånger, fast kanske bara på Francofilia under Renaultflagg?
Jag ska defenetivt köra bana med bilen. Blir väl fortsättningsvis mycket med PSC då jag har många bekanta där, men vore ju kul med samarbeten med andra klubbar. :D

Försäkringen..min 306 Gti kostade 4600/år på Tennant. En Cooper S 4400/år. Och jag är 32 år och bor nog också i ett riskområde, Hagsätra.
Då verkar Clions försäkring dyr. :(
Kör Citroen ZX på vintern..306 Gti såld *snyft*
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Har man väl testat banåka så är man fast, blir inte roligare med bilen än så. Fast att ta första steget kan va svårt. Många är väl oroliga att göra bort sig på banan :roll: Tur att det finns så många där att fråga :D
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
mange
Forumpolis

Post by mange »

håller med om att det skulle vara kul om det blev mer fart på banåkadelen (även fast jag inte pallrat mig iväg på en sådan än :oops: men åkte superstage och det var grymt kul :D ).
Det som jag ser krävs för att få det hela fungera bättre är att någon/några skall ta tag i den biten. men om vi blir några stycken i sommar kanske vi kan få det att vända 8).

Oopss även jag har glidit lite från ämmnet :P
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Andreas Bystedt

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4749

Nu är denna ute på blocket igen. Kamremmen är inte bytt och 4000 mila servicen närmar sig. Vet ni som hängt här om han hade mycket fel eftersom den såldes så snabbt? Killen som har den nu köpte den av bilfirma för ett tag sen.

95000 ska han ha men jag drar givetvis av för byte av kamrem om jag budar. Är mest rädd att nått är fel då den säljs så ofta.

Vad tror ni? och 7600 i försäkring på Volvia...huga..för en Renault!! :wink:
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Hmm...Reagerade också på att den var ute på annons igen. Själv har jag inte hört att det ska va några problem med den. Som det stod i tråden så var den i riktigt fint skick, kanske annorlunda nu?
Men vill han ha 95.000 för den då ska den va fin, mycket fin. Sen bara för att man säljer den efter en sommar behöver inte betyda att den strular. Den verkar ha åkt ganska mycket i sommar från 2.500 mil nästan 4.000 som du skrev.

Är det denna?
http://www.blocket.se/vi/10304185.htm?ca=9_s
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
jayman

Post by jayman »

Folk tröttnar väl på alla bilar. Vissa efter en sommar, för andra tar det längre tid.

Det är "Hasses" gamla clio. Var med på ett par träffar. Seriös och trevlig man (och fru). Kanonfin bil då. Dagens skick har jag ingen koll på.

Som referens sålde jag min gula RS för 95 K, sommaren 2004. Bytt kamrem, full service och givetvis pedantskött. Programmerad styrbox, alu-huv, 17", uppgraderade bromsar runt om, sänkt, Gr.N-avgas, 3x toning, finfin stereo (EJ baslåda) osv osv. Hade gått 6000 mil.

Vissa RS ligger förvånansvärt länge till salu. Det är köpares marknad - gäller nog alla märken idag.
/J
SS
Andreas Bystedt

Killen som säljer har en bra orsak till varför han säljer, ekonomiska. Får väl vara godtrogen och lite på han.

Joel, vet du vad den är sänkt med och så var den chippad..190 hk? Låter som fantasisiffror. Vad vet du om detta? :)

Tacksam för all inside info jag kan få!
Falk

Post by Falk »

Är det denna bilen?

Image

Image

Bilderna från Skokloster-träffen...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

Andreas Bystedt

Jag tror det, svart var den med vita fälgar..dom ser silvriga ut där?

RYX e regnumret i början iaf. Fan vet du om det är den fula blåa inredningen?
Falk

Post by Falk »

Andreas Bystedt wrote:Jag tror det, svart var den med vita fälgar..dom ser silvriga ut där?

RYX e regnumret i början iaf. Fan vet du om det är den fula blåa inredningen?
Ska kolla regnumret...

Edit: Jupp RYX :.: var det..
Den bilen varkade väldigt fin. Jag pratade lite med "Hasse". Han verkade väldigt nöjd.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

mange
Forumpolis

Post by mange »

Även jag pratade med hasse och han verkade nöjd med bilen. bilen var iaf då i ett bra skick.
inredningen är samma som i alla cliosporter den snygga blå :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
jayman

Post by jayman »

Andreas Bystedt wrote:Joel, vet du vad den är sänkt med och så var den chippad..190 hk? Låter som fantasisiffror. Vad vet du om detta? :)
Tacksam för all inside info jag kan få!
Sänkning på den bilen vet jag inte vad det är. Hasse fick inspiration till vita fälgar från en annan Clio :lol: :lol: :wink:

Ang. chippningen. Ring Hasse o kolla hur det gick till (om det nu var han som chippade den). PM:a för nummer.

Min fick lite bättre mellanregister och ev. ett par (5?) pollar på toppen och varstoppet höjdes till 8K, men framförallt sänktes bränsleförbrukningen markant vid lugn körning. Mappades f.ö. av Turbocenter i Tumba.
SS
Post Reply