megane sänkning
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö
megane sänkning
e de verkligen så lätt att sänka bilen där bak som de beskrivs på
http://www.coupe-club.co.uk/viewtech.php?id=61
nån som har testat det?
http://www.coupe-club.co.uk/viewtech.php?id=61
nån som har testat det?
Ercan
malmö
clio 172 ph2
malmö
clio 172 ph2
Re: megane sänkning
har gjort det på en 5gte.svåraste var att lossa stavarna(rost)..CLIO 16V SWEDEN wrote:e de verkligen så lätt att sänka bilen där bak som de beskrivs på
http://www.coupe-club.co.uk/viewtech.php?id=61
nån som har testat det?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö
-
- Posts: 86
- Joined: 08 Dec 2003, 12:16
- Firstname: ercan
- Surname: mamudovski
- Location: malmö
Ett gott råd i all välmening
Är du inte säker på vad du gör, lämna bilen till firma å få kvitto på jobbet. Jag trodde jag gjorde en bra affär å gjorde det billigare (dock inte själv), vilket resulterade i att bilen sänktes för mkt. Gula konisar läckte olja och fick bytas ut mot originaldämpare, sedan fick jag beställa nya gula koni - och höja bilen 20 mm. Det blev dyrt i slutändan. Jag tjänade inget på det...mera än att jag lärde mig en läxa.
Är du inte säker på vad du gör, lämna bilen till firma å få kvitto på jobbet. Jag trodde jag gjorde en bra affär å gjorde det billigare (dock inte själv), vilket resulterade i att bilen sänktes för mkt. Gula konisar läckte olja och fick bytas ut mot originaldämpare, sedan fick jag beställa nya gula koni - och höja bilen 20 mm. Det blev dyrt i slutändan. Jag tjänade inget på det...mera än att jag lärde mig en läxa.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Bilen är inte sänkt fören den slår i marken...
Stora fälgar och lågbil är nog det fetaste som finns eller det kanske bara är min uppfattning.
Jag har med fattat det som att det ska vara ett jobb att sänka och få ut stavarna, har bytt bussning bak på en laguna samma bakvagn och det vara ett riktigt sk*t göra och då hade jag ändå alla verktyg som behövs.
Stora fälgar och lågbil är nog det fetaste som finns eller det kanske bara är min uppfattning.
Jag har med fattat det som att det ska vara ett jobb att sänka och få ut stavarna, har bytt bussning bak på en laguna samma bakvagn och det vara ett riktigt sk*t göra och då hade jag ändå alla verktyg som behövs.
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
kämpigt med gammalt fastrostat / ärjat
Det gäller att plocka fram gasolen om man gör det själv.
Kan vara jobbigt för den ovane.
Och i värsta fall måste man skruva av bakaxeln för att komma åt o värma.
****
Håller med dig spiff om sänkning.
mycket fälg, minimalt med däck
och bilen ska nätt o jämnt sväva ovanför marken .
MUMS!
Det gäller att plocka fram gasolen om man gör det själv.
Kan vara jobbigt för den ovane.
Och i värsta fall måste man skruva av bakaxeln för att komma åt o värma.
****
Håller med dig spiff om sänkning.
mycket fälg, minimalt med däck
och bilen ska nätt o jämnt sväva ovanför marken .
MUMS!
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Man kan ju förarbeta lite å lossa "plastkopparna" där torsionsstavarna sitter å spruta in lite 4WD eller 556. Sätta på plastkopparna igen å låta det gå några dagar.
Så lagom roligt med mycket sänkning, mycket fälg å lite däck när man bor i en stad där trafikplanerarna ÄLSKAR farthinder. Helst byggda i gatsten, med asfalt före å efter..asfalten sjunker å anpassar sig efter markens röresler. Å det gör ju inte direkt gatsten, så - lagom sänkning, om man inte vill åtgärda diverse andra saker på sin bil till följd av en maximal sänkning. Estetiskt kan det ju se bra ut, men särskilt praktiskt är det ju inte.
Så lagom roligt med mycket sänkning, mycket fälg å lite däck när man bor i en stad där trafikplanerarna ÄLSKAR farthinder. Helst byggda i gatsten, med asfalt före å efter..asfalten sjunker å anpassar sig efter markens röresler. Å det gör ju inte direkt gatsten, så - lagom sänkning, om man inte vill åtgärda diverse andra saker på sin bil till följd av en maximal sänkning. Estetiskt kan det ju se bra ut, men särskilt praktiskt är det ju inte.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
även längst in där stavarna sitter behöver det rostlösas,dvs i mitten på bakaxeln...kmfdm wrote:Man kan ju förarbeta lite å lossa "plastkopparna" där torsionsstavarna sitter å spruta in lite 4WD eller 556. Sätta på plastkopparna igen å låta det gå några dagar.
Så lagom roligt med mycket sänkning, mycket fälg å lite däck när man bor i en stad där trafikplanerarna ÄLSKAR farthinder. Helst byggda i gatsten, med asfalt före å efter..asfalten sjunker å anpassar sig efter markens röresler. Å det gör ju inte direkt gatsten, så - lagom sänkning, om man inte vill åtgärda diverse andra saker på sin bil till följd av en maximal sänkning. Estetiskt kan det ju se bra ut, men särskilt praktiskt är det ju inte.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ta bort dämparna, och lyft upp hela bakänden på bilen,tror du måste ha med dig Magnus Samuelsson om du skall lyckas,att sänka en sida i taget...picko1 wrote:Tjenare tänkte sänka min r19 92a måste man ta veck dämparna eller räcker det med att höja upp den så den lättar och sedan dra ut staven ? eller är det flera och dra ut på r19 ?
Måste man lyfta båda hjuen eller går det att ta en sida itaget?
bakaxeln är bytt för ej så länge sedan så så värst rostigt borde det ej vara
Satte dom dit en helt ny bakaxel???,annars har du ändå rost i fjädringen då man inte rör den om man byter bakaxel...det är en stav från varje sida....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ja det sitter i spänn ,du behöver någon stark som kan böja bakaxeln om du skall byta på en sida i taget..så sk*t i det..picko1 wrote:jag kolla in lite granna idag det såg välsmort ut iaf sedan hur det är längst in är en annan fråga. Va då sitter skiten ispänn om man lyfter upp en sida itaget?
Jag tänkte gör det smidigt för mig ja
Får nog göra som det står överallt värkar ju ej så svårt
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen