Mellanläggsbricka diffhjul/drivaxel Laguna -95 vxllåda JC5
Moderator: Forumpolisen
Mellanläggsbricka diffhjul/drivaxel Laguna -95 vxllåda JC5
Mellanläggsbrickan (tror jag den heter) hängde runt drivaxeln (inne i damasken) vid demontering av drivaxeln på vänster sida. Det gör att diffhjulet kan röra sig fritt utåt och därmed tappa kuggningen.
Men jag vet inte hur brickan ska vara monterad. Det sitter en "fläns" på brickan som passar i öppningen men brickan ligger trots det löst och det är inget från drivaxeln som kommer att pressa den på plats när jag monterar drivaxeln. Det är ett spår utfräst för brickan (i kronhjulet?) men det räcker inte för att hålla pryttlarna på plats. Kommer garanterat att lossna igen, så frågan är vad nästa steg i monteringen är efter detta:
Men jag vet inte hur brickan ska vara monterad. Det sitter en "fläns" på brickan som passar i öppningen men brickan ligger trots det löst och det är inget från drivaxeln som kommer att pressa den på plats när jag monterar drivaxeln. Det är ett spår utfräst för brickan (i kronhjulet?) men det räcker inte för att hålla pryttlarna på plats. Kommer garanterat att lossna igen, så frågan är vad nästa steg i monteringen är efter detta:
Finns ingen låsring med på sprängskisserna man kan få titta på hos Bilia.
Funderar dock på om man ska vrida ringen ett halvt varv. Men det ser inte bra ut.
Kanske hade funkat om det funnit en fördjupning för "flänsen" men det finns ingen sådan.
Dennis: Har du en kommentar?
Funderar dock på om man ska vrida ringen ett halvt varv. Men det ser inte bra ut.
Kanske hade funkat om det funnit en fördjupning för "flänsen" men det finns ingen sådan.
Dennis: Har du en kommentar?
Last edited by Peter M on 01 Dec 2006, 16:31, edited 1 time in total.
Kika här:
http://www.kmarty.bluetone.cz/docs/MRBVJBJC.pdf
Finns lite bilder att spana på...
Verkar var ett "clip" utanför brickan med tappen
http://www.kmarty.bluetone.cz/docs/MRBVJBJC.pdf
Finns lite bilder att spana på...
Verkar var ett "clip" utanför brickan med tappen