Mégane Coupé 2.0 16v - 1997 - fuzzion
Moderator: Forumpolisen
Den va fin!fuzzion wrote:http://video.google.com/videoplay?docid ... 7091540473
Hittade en snutt jag med:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2044335805
Mégas´n kommer ju att bli grym när du får allt klart. Skall du skaffa hela kitet, så hon blir riktigt mullig? Vingen är häftig! Skall du lacka den gul?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Nice osthyvel! Nu blir det att trimma motorn annars toppar den väl inte mer än 100km/h Sen kommer du få en grym motorbroms så du slipper att slita på beläggenfuzzion wrote:I dag anlände den enorma Maxi Mégane vingen
Får hoppas att den ser bra ut på plats även utan karossbreddning på Méganen.
http://www.16v.se/misc/maxi-vinge.jpg
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
precis!Jolle_Pborn wrote:Nice osthyvel! Nu blir det att trimma motorn annars toppar den väl inte mer än 100km/h Sen kommer du få en grym motorbroms så du slipper att slita på beläggenfuzzion wrote:I dag anlände den enorma Maxi Mégane vingen
Får hoppas att den ser bra ut på plats även utan karossbreddning på Méganen.
http://www.16v.se/misc/maxi-vinge.jpg
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Lite Maxi Mégane information för de som är intresserade:
Renault Maxi Mégane
TECHNICAL DETAILS
Engine
F7R-A710- 4 cylinders,
16 valves Capacity (cc) 1995 Bore x stroke (mm) 84 / 90
Maximum power (bhp)
280 at 8000 rpm
Maximum torque (kg/m)
25,8 at 5900 rpm
Transmission
7-speed sequential gearbox, Viscous Coupling differential (Tarmac)
6-speed sequential gearbox, Viscous Coupling differential (Gravel)
Suspension
Front MacPherson struts with custom-made uprights, springs and dampers
Rear Transverse links, trailing arms, custom-made uprights, springs and dampers
Brakes
Front / gravel DV280
Front / asphalt DV355
Rear / gravel DV265
Rear / asphalt DV254
Dimensions & Capacity
Length (mm) : 3952
Widht (mm) : 1835
Height (mm) : 1350
Wheelbase (mm) : 2492
Front track (mm) : 1598
Rear track (mm) : 1598
Weight (kg) : 960
0-100: ~4,6 sek
Toppfart: 194 km/h
(Beroende på utväxling)
Renault Maxi Mégane
TECHNICAL DETAILS
Engine
F7R-A710- 4 cylinders,
16 valves Capacity (cc) 1995 Bore x stroke (mm) 84 / 90
Maximum power (bhp)
280 at 8000 rpm
Maximum torque (kg/m)
25,8 at 5900 rpm
Transmission
7-speed sequential gearbox, Viscous Coupling differential (Tarmac)
6-speed sequential gearbox, Viscous Coupling differential (Gravel)
Suspension
Front MacPherson struts with custom-made uprights, springs and dampers
Rear Transverse links, trailing arms, custom-made uprights, springs and dampers
Brakes
Front / gravel DV280
Front / asphalt DV355
Rear / gravel DV265
Rear / asphalt DV254
Dimensions & Capacity
Length (mm) : 3952
Widht (mm) : 1835
Height (mm) : 1350
Wheelbase (mm) : 2492
Front track (mm) : 1598
Rear track (mm) : 1598
Weight (kg) : 960
0-100: ~4,6 sek
Toppfart: 194 km/h
(Beroende på utväxling)
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Den skulle sitta fint i clion, 280hk och 253Nm! 3.75hk/kg då blir man farlig även efter kurvorna!fuzzion wrote:Engine
F7R-A710- 4 cylinders,
16 valves Capacity (cc) 1995 Bore x stroke (mm) 84 / 90
Maximum power (bhp)
280 at 8000 rpm
Maximum torque (kg/m)
25,8 at 5900 rpm
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
tänk på att du kör på en väg som inte är mycket bredare än bilen,200 på en sådan väg är mycket,det gäller att komma upp i fart fort...kmfdm wrote:Maxi Mégane infot...Dum fråga kanske, men hur kommer det sig att toppfarten bara är 194 km/h? Från 0-100 går det ju på ett kick, vad händer sedan
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Växellådan. Utväxlingen är gjord så att varvet på motorn toppar då.Men till 194 går det fortkmfdm wrote:Maxi Mégane infot...Dum fråga kanske, men hur kommer det sig att toppfarten bara är 194 km/h? Från 0-100 går det ju på ett kick, vad händer sedan
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Åh, ja..tänkte väl att det var nåt lurt. "Våra små Renaulter" är explosiva till en viss hastighet. Mkt hk garanterar alltså inte alltid en extrem topphastighet...Så Maxi Méganen är en vältrimmad liten rally-raket En perfekt kompis att roa sig med på grusvägarna i mammas hemtrakter.Dennis wrote:Växellådan. Utväxlingen är gjord så att varvet på motorn toppar då.Men till 194 går det fortkmfdm wrote:Maxi Mégane infot...Dum fråga kanske, men hur kommer det sig att toppfarten bara är 194 km/h? Från 0-100 går det ju på ett kick, vad händer sedan
Se vem som viker undan först - bilen eller myggorna
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Man byter drevsats i växellådan för olika banor för att det skall passa vridmomentet bättre på motorn.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Det där med att byta drevsats är ganska häftigt, i min ungdom var jag rally mek, i våran bil hade vi en riktig värsting låda. Man skruvade av vänster framhjul och la i friläge, tappade ur oljan, skruvade bort ett antal skruvar och ryckte tag i gaveln på lådan. Där hadde man hela drevsatsen och man tog den nya drevsatsen och tryckte in den i det tomma växellådshuset, i med alla skruv, hälla i olja, på med däcket och i väg. Lådan var svindyr, och jag har för mej att man fick skicka den till England för renovering. Tyvärr så körde de inte Renault, de som jag skruvade åt utan ett annat märke som jag inte vill nämna vid namn, för jag vill inte förstöra den goda stämningen på forumet.