Riktig provkörning - helt otroligt äckligt vilken flax!!!
Moderator: Forumpolisen
Det finns inte mycket att rycka i om man undersöker innehållet under motorhuven på en Mégane Sport... Det mesta är ju täckt av kåpor numera, och varför bry sig om att pilla på nåt man inte äger själv, om man dessutom klarar sig bra med acceleration och prestandan som redan finns.
Mkt nöjd med första dagen. GBG-Skanör/Falsterbo. Törstig rackare. På väg tillbaka gick det i 40 liter i Ängelholm. Tanke rymmer 60 liter. Gissar att det kan bli en påfyllning till innan man blir nöjd.
Det händer saker när man trycker ner gaspedalen. Grym acceleration. MEN - 18 tums hjul gör bilen lätt spårkänslig. Och den lilla pluttetorkaren på bakrutan är ett minus. Annars - Love it!
Mkt nöjd med första dagen. GBG-Skanör/Falsterbo. Törstig rackare. På väg tillbaka gick det i 40 liter i Ängelholm. Tanke rymmer 60 liter. Gissar att det kan bli en påfyllning till innan man blir nöjd.
Det händer saker när man trycker ner gaspedalen. Grym acceleration. MEN - 18 tums hjul gör bilen lätt spårkänslig. Och den lilla pluttetorkaren på bakrutan är ett minus. Annars - Love it!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Snacka om dubbla budskapJolle_Pborn wrote:Bara att plugga i den när man lämnar tillbaka bilen.Det blir ju så mycket roligare så, från 160hk till 200hk+
Men det är inget man ska rekomendera att göra. Motorn slits enormt! Men det är kul...
För sjuttom gubbar låt bli att vedbodtrimma taffligt, låt 17 åringarna med gamla volvo 240 hålla på med slangtänger istället
Last edited by mrMegane on 05 Nov 2006, 05:09, edited 1 time in total.
Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
kmfdm wrote:Mkt nöjd med första dagen. GBG-Skanör/Falsterbo. Törstig rackare. På väg tillbaka gick det i 40 liter i Ängelholm. Tanke rymmer 60 liter. Gissar att det kan bli en påfyllning till innan man blir nöjd.
Vad ligger snittförbrukningen på "so far"
För alla oss som inte vet exakt hur många mil du kört.
Berätta lite om chassiet
Mvh
Paul J - Svea Rike
Paul J - Svea Rike
HAr inte kollat om det är sportchassiet med styvare fjädring på bilen - det finns visst som tillval när man beställer. Väghållningen är utmärkt, men som sagt hamnar man på väg som är spårig så känns det mkt mera än om man som jag, vanligtvis kör på 15 tums hjulmrMegane wrote:kmfdm wrote:Mkt nöjd med första dagen. GBG-Skanör/Falsterbo. Törstig rackare. På väg tillbaka gick det i 40 liter i Ängelholm. Tanke rymmer 60 liter. Gissar att det kan bli en påfyllning till innan man blir nöjd.
Berätta lite om chassiet
Snittförbrukningen när jag kollade färddatorn låg på 10,3 liter för körda 100km. Hittills har bilen totalt rullat ca 700 mil (fast inte under den här helgen )
Det är lätt en bil som man kan åka mkt långt i utan att vilja kliva ur å ta rast. Stolarna är grymt sköna, snäppet bättre än i Mégane CC.
Skall kolla snaskiga detaljer när jag lämnar tillbaka bilen på måndag. Även om instruktionsbok medföljer, så finns ju inte specifikationen för bilen med där. Kommer nog att sakna bilen
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Har bilen grå fälgar, då har bilen sportchassi. Enligt försäljningsbroschyren.kmfdm wrote:HAr inte kollat om det är sportchassiet med styvare fjädring på bilen - det finns visst som tillval när man beställer. Väghållningen är utmärkt, men som sagt hamnar man på väg som är spårig så känns det mkt mera än om man som jag, vanligtvis kör på 15 tums hjulmrMegane wrote:kmfdm wrote:Mkt nöjd med första dagen. GBG-Skanör/Falsterbo. Törstig rackare. På väg tillbaka gick det i 40 liter i Ängelholm. Tanke rymmer 60 liter. Gissar att det kan bli en påfyllning till innan man blir nöjd.
Berätta lite om chassiet
Snittförbrukningen när jag kollade färddatorn låg på 10,3 liter för körda 100km. Hittills har bilen totalt rullat ca 700 mil (fast inte under den här helgen )
Det är lätt en bil som man kan åka mkt långt i utan att vilja kliva ur å ta rast. Stolarna är grymt sköna, snäppet bättre än i Mégane CC.
Skall kolla snaskiga detaljer när jag lämnar tillbaka bilen på måndag. Även om instruktionsbok medföljer, så finns ju inte specifikationen för bilen med där. Kommer nog att sakna bilen
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Fälgarna är lite grå, men det är nog smuts Nä, dom är silverfärgade, så det är nog ett "vanligt" chassie på bilen då - inget sportschassie som på den bilen som finns hos BilNilsson i Alingsås.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
10,3l/100km är väl inte så farligt när man är ute och provkör en sportig Renault. När jag var ned till Frankrike med min Laguna med takbox på taket drog den 11,2l/100km under de 4750 km som kördes. Men det var ingen snigelfart på motorvägarna heller.
Andra bilar som jag vet har en "fin" förbrukning är Renault 40 CV, 5 liter milen. På 20-talet kostade bensinen inte så mycket. Renault Alpine A442B vinnarbilen som vann 24-timmars på Le Mans 1978 också 5 liter milen och till sist en annan Le Mans bil från samma år. Renault Alpine A443 med hela 6 liter milen. Dessa två sist nämnda bilar har vardera en tank som rymmer hela 160 liter. Oj vad dyrt det skulle vara att tanka en sådan bil.
Andra bilar som jag vet har en "fin" förbrukning är Renault 40 CV, 5 liter milen. På 20-talet kostade bensinen inte så mycket. Renault Alpine A442B vinnarbilen som vann 24-timmars på Le Mans 1978 också 5 liter milen och till sist en annan Le Mans bil från samma år. Renault Alpine A443 med hela 6 liter milen. Dessa två sist nämnda bilar har vardera en tank som rymmer hela 160 liter. Oj vad dyrt det skulle vara att tanka en sådan bil.
Johan Larsson, Säffle
Nej, inga Recaro-stolar. Det finns väl bara som tillval till den med 3 dörrar. Jag hade 5. Men sätena var lite mera påkostade än i CC:n, och man satt mkt goare i den. Skall kasta upp några bilder på photobucket när jag hinner. Skillnad mot CC:n är (upplever jag i alla fall) att sikten är lite bättre bakåt å framåt, och för mig som är relativt kort var det enklare att få en bra körställning i Mégane Sporten. Utseendemässigt klår ju inget CC:n, men...det hade varit härligt att kunna behålla bilentimolo wrote:Var det liknande säten som satt i CCn lr va det Recaro-tillvalet i den?
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Lite bilder från Mégane sport-helgen: