trimmhjälp

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

beror ju på körsätt och dyl,dom kör ju med 350hk i gtt med orginallåda ,sedan hur ofta dom byter vet jag inte..då med annan koppling ,finns förstärkta kopplingar som klarar ca 260Nm, sedan finns det sinterlammeller som klarar mer.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Jolle_Pborn wrote:Fixa en s/v40 t4 motor och ett begagnat sprut. Har sett någon r5 som har det och en t4 motor går att klämma ur nästan 300hk utan att öppna den.
Ä du har blivit lurad antar att du kollat på gatbilar.se men det är org Gtt motor fast det står t4 på den ,kul kille det där..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Om det är den där vita du menar så är det inte den. Har för mig att den var blå, och det satt en t4 motor i den...
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Jolle_Pborn wrote:Om det är den där vita du menar så är det inte den. Har för mig att den var blå, och det satt en t4 motor i den...
ok...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply