Oljud i karrossen på Laguna
Moderator: Forumpolisen
Oljud i karrossen på Laguna
Hej, så fort jag kör över ca 40 km/h så börjar det burra/skorra i karrossen, jag är ganska säker p åatt det kommer från framvagnen någonstans men vet inte var.. Dessutom blir det tyst/som vanligt när man svänger vänster, oförändrat när man sväger höger. Kan det va någon typ av slitagevarnare på bromsarna fram? eller är det styrled?, hjullager?
Dtta uppenbarade sig några timmar efter att den besiktigats med ua. Kan dom ha slitit/bankat sönder något?
hjälp/tips önskas.
Dtta uppenbarade sig några timmar efter att den besiktigats med ua. Kan dom ha slitit/bankat sönder något?
hjälp/tips önskas.
jag köper mina hjullager på autofrance ,medlemmar i club renaultsverige har 20%rabatt ..brukar vara billigast .... om det är enkelt lr inte för dig vet jag inte men du måste ha en press....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hjullager är en förbrukningsvara (i synnerhet på Renault tror jag)
Kan nog vara lite knepigt att byta själv om man inte är van mekare och har de rätta verktygen.
Har nyligen bytt både ett framhjulslager och ett bakhjulslager på min Laguna och jag har för mig att totalkostnaden på en mindre märkesverkstad men inte med originallager var ca 3000:- för ett lager fram och något billigare bak.
Kan nog vara lite knepigt att byta själv om man inte är van mekare och har de rätta verktygen.
Har nyligen bytt både ett framhjulslager och ett bakhjulslager på min Laguna och jag har för mig att totalkostnaden på en mindre märkesverkstad men inte med originallager var ca 3000:- för ett lager fram och något billigare bak.