r5 turbo
Moderator: Forumpolisen
r5 turbo
hej alla glada renault ägare. jag har en en r5 gte 88 som jag vill turbokonventera, är de någon som vet hur jag gör de smidigast. jag vill helst använda orginalmotorn. passar tex 440 grenröret bult on eller måste jag byga ett eget grenrör? tack på förhand
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Som sagt prova att sök men att turbokonventera en sug motor utan att sänka komp brukar inte hålla så länge (om man inte kör med lågt ladd men det är väl antagligen inte det du är ute efter )
Så mitt råd är att byta hela motorn till en 440 turbo.för att kunna besiktiga med den motorn så krävs antagligen en hel del papperexercis... om det ens går..
Lycka till
Så mitt råd är att byta hela motorn till en 440 turbo.för att kunna besiktiga med den motorn så krävs antagligen en hel del papperexercis... om det ens går..
Lycka till
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: r5 turbo
grenröret passar, men det är helt värdelöst ur effekt synpunkt,orginal motorn har ca 10:1 i komp turbon har 8,1:1 vilket gör att du inte kan ladda speciellt mycket innan det spikar...turbomotorn är precis likadan som gte motorn, förutom större grop i kolven,sedan har volvo hängt på ett annat insprut,då orginal mapsensor inte klarar övertryck , funkar det inte att överladda med orginalsprutet utan vissa ingrepp..pettsson wrote:hej alla glada renault ägare. jag har en en r5 gte 88 som jag vill turbokonventera, är de någon som vet hur jag gör de smidigast. jag vill helst använda orginalmotorn. passar tex 440 grenröret bult on eller måste jag byga ett eget grenrör? tack på förhand
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen