Sommarens projekt klart (nästan)

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

mrMegane wrote:
Jolle_Pborn wrote:Vart kan man få tag på ett gratis lådberäkningsprogram som funkar bra?
Har ju planer på att fortsätta med mitt bygge, har 4X100 slutsteg plus en stor baslåda liggandes...
Bra fråga ;) de flesta program finns dock att ladda ner olagligt men jag tycker du ska köpa en licens om du är sugen att pyssla.

Kan iaf hoppas att du pratar ex Rockford Fosgate Power watt 4x100W RMS när du nu snackar om ditt slutsteg och stora baslåda.
jag kör med ett Autostudio pro 2.4 specat till 2x40w ,till min låda..såg en kille på nätet spelat 136,7db med det till en 15tummare,kan dock meddela att det ger fan så mycket mer bryggat...inte för inte det sitter 2st 20amp säkringar på :D :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

mrMegane wrote:
Jolle_Pborn wrote:Vart kan man få tag på ett gratis lådberäkningsprogram som funkar bra?
Har ju planer på att fortsätta med mitt bygge, har 4X100 slutsteg plus en stor baslåda liggandes...
Bra fråga ;) de flesta program finns dock att ladda ner olagligt men jag tycker du ska köpa en licens om du är sugen att pyssla.

Kan iaf hoppas att du pratar ex Rockford Fosgate Power watt 4x100W RMS när du nu snackar om ditt slutsteg och stora baslåda.
Nej nej, har ett GAS 4X100 liggandes, men tror att jag ska köra framsystemet med det, och skaffa fram ett nytt sen när baslådan ska byggas.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Clio Micke
Posts: 58
Joined: 22 Apr 2005, 12:48
Location: Sweden

Post by Clio Micke »

Så ser bagaet ut nu, ska nog byggas om lite nästa sommar.

Image

Förvånandsvärt väl ihop skruvade biler cliosarna, det skramlar inte i hela bilen när man basar på.
Lite övriga bilder på bilen.
Image
Image
Image
Image
Mikael Svedjeholm - Luleå
Volvo S60 AWD -02
Medlem nr.1505
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Blev bra det där! och en fin bil har du också, sen svarta fälgar sitter som gjuten på en clio :wink:

/joel
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Clio Micke
Posts: 58
Joined: 22 Apr 2005, 12:48
Location: Sweden

Post by Clio Micke »

tackar...jo svarta fälgar sitter som ett smäck, ser jäkligt bra ut på din bil me!
Mikael Svedjeholm - Luleå
Volvo S60 AWD -02
Medlem nr.1505
Post Reply