Besiktad MVG - men vad betyder de olika värdena?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Jaha, den sommaren då man var 16 år & bosatt i Kil :D
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Johan wrote:
fuzzion wrote:Jaså var det därifrån som röken kom? :)
Det var sommaren 1998. :lol:
Det var då vi komuniserade med indianspråk/röksignaler istället för internet. :lol: :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Johan

Post by Johan »

Röken drog sig sakta mot Åmålshållet tur att det blåste från Säffle. Bäst att kolla var det blåser ifrån innan man gör något sånt. Att göra något sånt på en kat-bil är kanske inte att rekomendera. :!:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
kmfdm

Post by kmfdm »

Dennis wrote:Injektioncleaner är bra :!: Men det finns många "sportdrycker" som inte lever upp till budskapet :x den enda Asterixdryck som funkar av de jag provat är Redline SI-1 Complete fuelsysem cleaner, den rengör och smörjer :)
För enbart rengörning så funkar det utmärkt att tanka 20-25% etanol i en tankning,men bränsletryckregulator,pump,m.m behöver ju smörjning.
Får väl spana efter Redline SI-1 Complete fuelsystem cleaner då. Duger inte STP´s silverflaska? Åxxå nåt complete system cleaner för dryga 120 kr eller nåt. :lol: Skall jag bjussa henne på lite sprit ändå, eller räcker det med dundermedlet? Har fått en flaska "kalinka-vodka" av pappas kusin, men jag häller ogärna i mig sånt själv - kanske inte ens duger till Ärtan :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mrMegane

Post by mrMegane »

Johan wrote:...Så skulle man varva upp motorn till 2000varv/min och hälla en flaska spridar rengörning på mängdskivan så det rinner in i insuget, man ska hälla försiktigt...
Funkar likadant med ex V8:or där man häller en ur en colaburk (bara vanligt vatten) ner i förgasaren med rejält uppvarvad motor.
Blir kanonrent inuti, som nytt :D
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

vatten är skitbra att rena förbränningsrummet med, blir superrent ,det vet dom som haft trasig toppackning där vatten läckt in......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mrMegane

Post by mrMegane »

Tony wrote:vatten är skitbra att rena förbränningsrummet med...
Japp skitbra är det, gäller bara att ha ordentligt varv på motorn och inte fega med vattenmängden 8)
Glöm att stå och fjutta med vattenskvättar, ketchupeffekten med massor på en gång snabbt är det som gäller 8)

Kanonrent inuti och ett kanonstort moln ut ur avgasröret hehehehehehe
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Johan wrote:Angående spridar rengörning och motor med bra avgas värden.
Läste ett service meddelande till R30 TX, om det var svårt att justera CO-halten. Så skulle man varva upp motorn till 2000varv/min och hälla en flaska spridar rengörning på mängdskivan så det rinner in i insuget, man ska hälla försiktigt.
Detta gjorde jag en gång det gick bra. Men det stod inget om den kraftiga rökutveklingen från avgasröret. :shock:
Trodde att traktens kråkor och skator ramlade döda ned från träden.
Tur att jag inte bor i tätbebyggt område med känsliga grannar.
Dagen efter var det besiktning med finfina värden. :D

Hi Hi hi påpminner mig om när jag testade farsans trabant upp och ner för gata hemma i Avesta.... då kom grannen och frågade om det bran någonstans :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply